صفیر گیلان؛فکور فرماندار شهرستان ضمن تبریک روز مهندس، اظهار کرد: نظام مهندسی با مسئولیت مهم نظارت بر ساخت و ساز و توجه به استحکام بنا، زمینه ساز افزایش امنیت در زمان وقوع حوادث و سوانح طبیعی شده است.

به گزارش صفیر گیلان؛ صبح روز پنج شنبه مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰، موسی فکور فرماندار شهرستان و حجت الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه شهرستان فومن در اداره نظام مهندسی شهرستان فومن حضور یافتند.

این ملاقات به مناسبت فرا رسیدن روز مهندس و با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان فومن انجام شد و در آن، درخصوص مسائل و مشکلات حوزه ساخت و ساز در نقاط شهری و روستایی بحث و گفتگو شد.

فکور فرماندار شهرستان ضمن تبریک روز مهندس، اظهار کرد: نظام مهندسی با مسئولیت مهم نظارت بر ساخت و ساز و توجه به استحکام بنا، زمینه ساز افزایش امنیت در زمان وقوع حوادث و سوانح طبیعی شده است.

وی افزود:ورود نظام مهندسی به ساخت و ساز در روستاها باعث افزایش استحکام ابنیه ساخته شده در مناطق روستایی شده اید.

،

فکور با بیان این که انتظار داریم نظارت نظام مهندسی به ویژه حین اجرای ساخت و سازها افزایش یابد و مشکلات را به شهرداری ها گزارش دهند، تاکید کرد: تکلیف قانونی ناظران بر خواسته افراد اولویت دارد. لذا دقت نظر و اهتمام ناظران نظام مهندسی حائز اهمیت است.

وی ضمن اشاره به اهمیت سبک معماری اسلامی در ساخت و سازهای جدید، به این نکته اشاره کرد که متناسب شدن تعرفه های نظام مهندسی با قدرت پرداخت مردم باعث کاهش تخلفات، مراجعه و استقبال بیشتر از حضور نظام مهندسی خواهد شد.

رئیس نظام مهندسی شهرستان فومن ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در شهرستان فومن، اظهار کرد: از زمان درخواست تا زمان اخذ انشعابات برق و گاز در کنار کارفرما هستیم.

وی با اشاره به آمار ساخت و ساز مجاز در شهرستان، افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۱۱۷۷ پرونده دریافت پروانه به مجموع متراژ ۲۰۰ هزار متر مربع در کل شهرستان تشکیل شد.

وی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد از پروژه های تحت نظارت نظام مهندسی شهرستان فومن در روستاها انجام می شود.

لازم به ذکر است ۵ اسفند هر سال، مقارن با زادروز خواجه نصیرالدین طوسی، مهندس، منجم، فیلسوف و دانشمند ایرانی، روز “مهندس” نامگذاری شده است.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری