فرماندار فومن با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیر قانونی در شهرستان خطاب به دهیاران گفت:اگر ساخت و ساز غیر مجاز در روستایی صورت بگیرد این موضوع متوجه دهیار است و باید گزارش دهد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن، موسی فکور فرماندار شهرستان، در بعدازظهر روز شنبه مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در همایش دهیاران شهرستان با اشاره به مشکلات روستاهای فومن گفت: ضعف برق در روستاها به خصوص در تابستان گزارشی است که بیشتر دهیاران به آن اشاره کرده اند.

وی اظهار کرد: در مدتی که در شهرستان هستم چند بار حضوری و تلفنی پیگر دغدغه های دهیاران به خصوص موضوع برق نزد وزیر نیرو بوده ام و در دیداری که به همراه نماینده محترم شهرستان با وزیر نیرو داشتیم مطرح شد که در برخی از روستاها در تابستان حتی پنکه نیز نمی توان روشن کرد.

فرماندار فومن با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیر قانونی در شهرستان خطاب به دهیاران گفت: جلسات فراوانی در فرمانداری پیرامون ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها برگزار شده است و دهیاران روستاها باید به این موضوع توجه کنند که اگر ساخت و ساز غیر مجاز در روستایی صورت بگیرد این موضوع متوجه دهیار است و باید گزارش دهد.

وی افزود: من در روستا زندگی می‌کردم و روستا زاده هستم و می دانم اگر سنگی روی سنگ قرار بگیرد کل روستا می‌دانند پس توجیه این که دهیاری بگوید نمی‌دانستم در روستا ساخت و ساز شده، قابل قبول نیست.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دغدغه ما امسال برای آب است، دهیاران باید در فصل کشاورزی به مدیریت آب توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار شهرستان فومن همچنین اظهار کرد: در بحث کرونا دهیاران باید به اقامتگاه ها، مغازه ها، نانوایان و دیگر اصناف محل زندگی خود را راهنمایی کنند تا در سامانه ایران من ثبت نام کرده و QR کد را دریافت کنند.

وی افزود: دهیاران باید در دسترس مردم باشند و در روستا مکانی ثابت داشته باشند، پذیرفتنی نیست که دهیاری در شهرستان فومن بدون ساختمان و یا مکانی ثابت باشد.

 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری