معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از کاهش مقدار آب ورودی به کانال های آبیاری شبکه سفید رود در پی بارش باران خبر داد .

به گزارش پایگاه صفیر گیلان؛  محمد جواد خانی پور در گفتگو با واحد خبر صدا و سمای مرکز گیلان با اعلام این خبرگفت : با توجه به بارش طی هفته جاری و ادامه این وضیعت در روزهای آتی ، در جهت جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزارها و مصرف بهینه آب کشاورزی ، مقدار آب وردی به کانال های آبیاری کشاورزی از امشب کاهش می یابد .

وی تصریح کرد : با توجه به بارندگی ، شاهد آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب در مزارع و کانال های آبیاری بوده ایم و بدین منظور به جهت جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزارها و مصرف بهینه آب و ذخیره سازی آب سد سفید رود برای مصارف تابستان ، آب کانال ها از امشب کاهش می یابد .

معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان افزود : کاهش آب کانال های آبیاری تا پایان بارش رحمت الهی ادامه و پس از آن آبگذاری بصورت کامل طبق برنامه زمانبندی انجام خواهد شد .

وی گفت : طبق برنامه مصوب قبلی ، آبگذاری در کانال های فومنات  و کانال راست سنگر (مناطق شرقی گیلان ) از پنجم لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه داشته و پس از آن نوبت بندی آب بصورت ۴ روز قطع و ۸ روز وصل اجرایی خواهد شد و ادامه داد ، آبگذاری در کانال چپ سنگر (مناطق مرکزی گیلان ) نیز از ۹ لغایت ۲۹ اردیبشهت ماه جاری است و پس از آن نوبت بندی آب در این بخش هم اجرا خواهد شد .

خانی پور ضمن تاکید به کشاورزان زحمتکش گیلانی مبنی بر رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج یاد آور شد : در صورت ضرورت ، تغییرات برنامه های آبیاری متناسب با شرایط آب وهوایی و نیاز های احتمالی به عموم کشاورزان اطلاع رسانی می شود.