صفیر گیلان، مصطفی سالاری امروز در نخستین مجمع سلامت استان گیلان اجتماعی شدن سلامت را ضرورت جامعه دانست و گفت: توجه به این موضوع ما در تصمیم‌گیری‌ها نقش اساسی خواهد داشت. وی با تاکید بر ارائه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها جهت اجتماعی شدن حوزه سلامت گفت: تمامی فرمانداران در سطح شهرستان‌ها نیز باید این موضوع را […]

صفیر گیلان، مصطفی سالاری امروز در نخستین مجمع سلامت استان گیلان اجتماعی شدن سلامت را ضرورت جامعه دانست و گفت: توجه به این موضوع ما در تصمیم‌گیری‌ها نقش اساسی خواهد داشت.

وی با تاکید بر ارائه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها جهت اجتماعی شدن حوزه سلامت گفت: تمامی فرمانداران در سطح شهرستان‌ها نیز باید این موضوع را اجرا و در راستای نهادینه کردن آن در شهرستان‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح «مزرعه تا سفره» توسط وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اینکه ما چقدر در تولید مواد غذایی سالم موفق هستیم مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

سالاری با بیان اینکه سلامت آب شرب گیلان از میانگین کشوری نیز بالاتر است، گفت: عناصر مضری که در آب استان باید کنترل شود از حد مجاز کمتر هستند و هیچ نگرانی از نظر سالم بودن آب گیلان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گیلان، اولین استانی است که علائم هشدار دهنده جاده‌ای در آن ۱۰۰ درصد استاندارد است، اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح در مرحله نخست ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.