اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ اسکندری وجود ۴۱۸ شهید کارگر را پرچم پر افتخار در دست کارگران گیلانی خواند و گفت: با وجود مشکلات اما هنوز هم امید در جامعه کار و تولید استان موج می زند و رسانه ها هم جهت انتقال امید و شور و نشاط در جامعه تولید اثر گذار هستند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ سرهنگ پاسدار عباس اسکندری مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان در رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید در جمع خبرنگاران استان گیلان در مجتمع  مجتمع فرهنگی آیت الله بهجت (ره) تاکید کرد:امیدواریم تا برنامه هایی همچون جام رسانه امید ادامه دار باشد تا بعد از این رویداد شاهد آتشفشانی رسانه ای در راستای امید آفرینی در آحاد جامعه  به ویژه جامعه کار و تولید استان را شاهد باشیم.

سرهنگ اسکندری وجود ۴۱۸ شهید کارگر را پرچم پر افتخار در دست کارگران گیلانی خواند و گفت: با وجود مشکلات اما هنوز هم امید در جامعه کار و تولید استان موج می زند و رسانه ها هم جهت انتقال امید و شور و نشاط در جامعه تولید اثر گذار هستند.

وی افزود:جذب ، آموزش ، سازماندهی ، حفظ انسجام و بکارگیری از ماموریت های درون سازمانی از وظایف مهم بسیج کارگران و کارخانجات استان است تا در ایجاد امید پاسخگویی مسئولان را نیز با روایت رسانه داشته باشیم ‌.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد:بسیج با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ،اجتماعی ، اعتقادی ، سیاسی ، اقتصادی و … که نشان از پیش رونده بودن بسیج است و به پیش رونده بودن درون سازمانی بسیج کمک می کند.

سرهنگ اسکندری در تشریح ماموریت های برون سازمانی بسیج کارگران و کارخانجات تصریح کرد:کمک به کارآمدی دولت اسلامی و اسلامی کردن فضای کسب و کارو پیش برندگی از ماموریت های برون سازمانی بسیج کارگران و کارخانجات است که سه محور جهاد تبیین ، جهاد خدمت رسانی و جهاد امید آفرینی سرلوحه کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:پیشرفت های حاصل شده و دستاوردهای انقلاب اسلامی در واحدهای تولیدی و کارخانجات که مظهر امیدآفرینی در جامعه هستند توسط رسانه ها طی بازدید از کارخانجات در قالب راویان پیشرفت بیان می شود تا با جهاد تبیین در عرصه صنعت و تولید استان ، امید آفرینی در جامعه اتفاق بیفتد.

سرهنگ اسکندری تصریح کرد:طی تفاهمنامه ای با آموزش و پرورش استان ، اردوهای راهیان تولید و پیشرفت با حضور دانش آموزان و فرهنگیان در واحدهای تولیدی و کارخانجات به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و آشنایی با ظرفیت های تولید و صنعت استان برگزار می شود.

وی پاسخگویی مسوولان و متولیان کار و تولید به جامعه کار و تولید استان در قالب برگزاری میزهای خدمت جهادی در شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی استان در سطح شهرستان رشت و سایر شهرستان ها  که در حال اجرا می باشد را یک حرکت بزرگ خواند و گفت: پاسخگویی مسوولان کار و تولید به جامعه کار و تولید در امیدآفرینی تاثیرگذار است.

سرهنگ اسکندری  تصریح نمود؛ برگزاری میزهای خدمت جهادی کارگران و کارفرمایان مشکلات مطرح و در کارگروه فرعی و ستاد تسهیل استان بررسی و رفع می شود و در غیر این صورت به متولیان کار و تولید در مرکز ارجاع داده می شود.

وی ؛ پیگیری مطالبات قانونی کارگران و کارفرمایان را از رسالت های بسیج کارگری و کارخانجات عنوان کرد که رسیدن جامعه کارگران و کارفرمایان به اهداف خود از مظاهر امید می باشد.

سرهنگ اسکندری گفت: استفاده از تریبون نماز جمعه ، ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی جهت فرهنگ سازی و حمایت کالا و تولیدات داخلی در راستای ایجاد امید یکی از اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات استان است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان ؛ مشارکت دادن کارگران و کارفرمایان در برنامه های ملی و استانی را از دیگر اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات استان مطرح کرد و افزود:جامعه کارگری و کارفرمایی همواره در عرصه های مختلف کشور مشارکت داشته اند و در هشت سال دفاع مقدس نیز جامعه کارگری ۴۱۸ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

سرهنگ اسکندری با اشاره به مشارکت جامعه کارگران و کارفرمایان در عرصه های مختلف فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی در کشور اظهار کرد:جامعه کار و تولید استان در انتخابات اسفندماه سال جاری نیز مشارکتی حداکثری و چشمگیر خواهند داشت‌.

وی با بیان اینکه ارتباط میدانی مراکز علمی و دانشگاهی با جامعه کار و تولید از دیگر برنامه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان است ، خاطرنشان کرد: آموزش ارزیابان واحدهای تولیدی ، اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی که در فرهنگ سازی و گفتمان اقتصاد مقاومتی اثر گذار بوده اند.

سرهنگ اسکندری تصریح کرد: زمینه سازی حضور مبلغان دینی ، روحانیون ، اساتید دانشگاه ، معلمان ، هادیان سیاسی به عنوان مهمترین اقشار جامعه در ترویج امید در عرصه کار و تولید از یکی دیگر از اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات استان است.

وی یادآور شد: مشارکت واحدهای تولیدی در بحث امید آفرینی و حمایت از زندانیان جویای کار نیز موثر بوده است و زندانیان با مهارت آموزی و اشتغال به زندگی طیبه خود باز می گردند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان عنوان کرد: ادامه نهضت کمک های مومنانه که بستر آن با همکاری بسیج کارگری و کارخانجات و با مشارکت واحدهای تولیدی در استان صورت می گیرد نیز یکی دیگر از اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس استان است.

وی تصریح کرد:انعقاد تفاهمنامه با اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، تفاهمنامه های برنامه های فرهنگی و ورزشی به جهت ایحاد شور ، نشاط و امید در کارگران و … از اقدامات بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس استان است.

 

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری