صفیر گیلان/اسدالله عباسی در جریان بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه رشت – قزوین (حدفاصل منجیل- رودبار) در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این پروژه درحال حاضر، مراحل نهایی نصب روشنایی و ایمنی راهها را طی می‌کند و بزودی در سفر پر خیر و برکت رئیس محترم جمهور به گیلان افتتاح و به بهره‌برداری می رسد

صفیر گیلان/وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هشت کیلومتر از پروژه آزادراه رشت قزوین باقیمانده بود که با اهتمام ویژه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تلاشهای شبانه روزی دستگاه ها و نهادهای ذیربط در حال تکمیل است.

عباسی با اشاره به گردشگرپذیربودن گیلان و حضور مسافران در طول سال و مناسبت‌های مختلف در این خطه اظهار کرد: اتمام این پروژه تردد به گیلان را سهل تر و راحت تر می کند و عیدی دولت سیزدهم به مردم این سامان و میهمانان استان ولایتمدار گیلان است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت آزاد راه قزوین، رشت در کاهش بار ترافیکی منطقه و نقش آن در توسعه گیلان این پروژه مهم را با نگاه حمایتی ملی تکمیل می کنیم.
استاندار گیلان همچنین از پل‌های در دست ساخت رودبار و علی آباد شهرستان رودبار بازدید کرد.
در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط استان و ستادی استانداری و فرماندار شهرستان رودبار، نماینده عالی دولت در استان را همراهی کردند.
آزادراه رشت – قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.
این پروژه در راستای پاسخ به مطالبات چندین ساله مردمی در خصوص بهره‌برداری از فاز نهایی آزادراه قزوین- رشت حد فاصل منجیل تا رودبار، مورد اهتمام ویژه و وعده های صادق دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و به تبع آن پیگیری های مداوم و جدی استاندار گیلان بوده که به فضل الهی بزودی با بهره برداری از آن شاهد فضای جدیدی در رشد و توسعه استان گیلان خواهم بود.
عملیات اجرایی این پروژه، مشتمل بر ۶ دستگاه پل بزرگ جمعاً به طول ۱۵۷۶ متر، شامل اجرای ۳۱۴ عدد شمع بتنی و چهار دستگاه تونل جمعاً به طول ۲۸۷۶ متر است که لاینینگ و روسازی بتنی دو دستگاه از تونل‌های قطعه ابتدایی به طول ۹۲۷ متر و لاینینگ یک دستگاه تونل قطعه دوم به طول ۸۰۳ متر تکمیل شده است.