صفیر گیلان ،مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه حریق به حرم مطهر سید جلال الدین اشرف آسیب نرسانده است، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

صفیر گیلان/حجت الاسلام ستار علیزاده در گفتگو باخبرنگاران با اشاره به آتش سوزی حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه اظهار کرد: بامداد یکشنبه ساعت ۱:۳۰ دقیقه قسمت آبدارخانه حرم مطهر سید جلال الدین اشرف دچار حریق شد که بلا فاصله خادمین، مردم، گروه‌های جهادی، آتش نشانی و… حضور پیدا کرده و از گسترش آتش سوزی جلوگیری کردند.

وی افزود: طی بازدیدی که امروز صورت گرفت خوشبختانه قسمت‌های مختلف حرم از قبیل، ضریح مطهر، شبستان و تربت خانه، حسینیه اعظم آسیبی وارد نشده است فقط قسمتی از مجموعه اداری که قبلاً به طور موقت استفاده می‌شد و آشپزخانه خسارت دیده است.

علت حادثه حریق حرم سید جلال الدین اشرف در دست بررسی است

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: با اقدامات به موقع و جهادی که صورت گرفته است هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و حرم نیز با تلاش دوستداران این امامزاده در حال آماده سازی برای حضور زائران است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، ادامه داد: مردم مؤمن گیلان و ارادتمندان این امامزاده اخبار را از اداره کل اوقاف و یا اوقاف شهرستان دنبال کنند.