به گزارش صفیر گیلان؛نادر جهان آرای در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول دبستان آغاز و تا ۳۱ مرداد ماه ۹۸ در کلیه مدارس ابتدایی سراسر استان با حضور اولیا محترم، انجام خواهد شد . وی افزود:شرط سنی واجدین شرایط ثبت نام در پایه اول ابتدایی، داشتن […]

به گزارش صفیر گیلان؛نادر جهان آرای در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول دبستان آغاز و تا ۳۱ مرداد ماه ۹۸ در کلیه مدارس ابتدایی سراسر استان با حضور اولیا محترم، انجام خواهد شد .

وی افزود:شرط سنی واجدین شرایط ثبت نام در پایه اول ابتدایی، داشتن حداقل ۶ سال تمام تا تاریخ ۱/۰۷/ ۹۸ باشد. بنابراین، تمامی متولدین نیمه دوم ۹۱ و نیمه اول ۹۲ و یک مهر ۹۲ می توانند در این پایه ثبت نام نمایند.

جهان آرای با اشاره به برآوردها مبنی بر ثبت‌نام حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار کلاس اولی در سال تحصیلی جاری در سراسر کشور گفت: « پیش بینی می شود از این تعداد، بالغ بر ۳۲ هزار کلاس اولی در استان گیلان ثبت نام کنند».
وی به الزامی بودن شرکت دانش آموزان پایه اولی در طرح سنجش سلامت اشاره کرد و گفت: « برابر قانون کلیه دانش آموزان پایه اول می بایست در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان شرکت نمایند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه برنامه سنجش سلامت از ۱۵ خرداد ماه سال جاری به تدریج آغاز می شودافزود: این طرح توسط متخصصان آزماینده اداره آموزش و پرورش استثنایی استان( در پایگاه ها) بعد از معرفی مدیر محترم مدرسه و نوبت دهی و با مراجعه کودکان به همراه والدین محترم، وضعیت سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت تشخیص و شناسایی کودکان با نیاز های ویژه، متعاقباً با استفاده از برنامه ها و تمرینات اصلاحی، برای مشکلات و ناهنجاری های مختلف عضلانی -اسکلتی، عادات حرکتی نامناسب و سایر نارسایی های احتمالی، پیشگیری و یا در حد امکان اصلاح به عمل خواهد آمد

شایان ذکر است ثبت نام دانش آموزان پایه های دوم تا ششم دبستان (میان پایه) توسط مدیران مدارس و بدون نیاز به حضور اولیا انجام خواهد شد.