صفیر گیلان/زلیخا صفری؛مهندس اکبر مدیر عامل شرکت گاز گیلان در نشست بررسی پروژههای  مهم در شهرستان  شفت که با حضور معاون عمرانی استاندار ، نماینده شهرستان ، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای،توزیع برق،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهر سازی،آب منطقه ای گیلان، آبفار گیلان ،مدیر کل دفتر فنی […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛مهندس اکبر مدیر عامل شرکت گاز گیلان در نشست بررسی پروژههای  مهم در شهرستان  شفت که با حضور معاون عمرانی استاندار ، نماینده شهرستان ، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای،توزیع برق،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهر سازی،آب منطقه ای گیلان، آبفار گیلان ،مدیر کل دفتر فنی استانداری گیلان،و محیط زیست در سالن میرزای شفتی برگزار شد  گفت:در شهرستان شفت ۱۲ روستا فاقد گاز رسانی است.

مهندس اکبر با بیان اینکه در شهرستان شفت ۳۸ پرسنل داریم افزود: در تمام بخش ۱۱۰۹  کیلومتر شبکه گذاری و ۱۶ هزار علامک با ۲۰ هزار مشترک داریم.

مدیر عامل شرکت  گاز گیلان با اشاره به اینکه تمام عملیات انجام شده در شهرستان شفت در چهل سال پیروزی انقلاب بوده است گفت: دو شهر شفت و احمد سر گوراب صد در صد بهرمندی از گاز  و ۹۹% برخورداری روستایی را در شهرستان در کل داریم.

مهندس اکبر با اشاره به اینکه ۸۳ روستا در شهرستان از نعمت گاز برخوردار و شاخص برخورداری ۹۰% در روستاست گفت: این ۸۳ روستا بیش از ۳۰%در دولت تدبیر و امید در بند “ق “گاز دار و تنها ۱۲ روستا باقی مانده که عملا جلسه ای داشتیم تا این مشکل نیز برطرف شود.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه از ۱۲ روستا به جز سه روستا  در یک پکیج آماده و پس از  اخذ مجوزهای لازم عملیات پیمان  سپاری انها انجام خواهد شد.

مهندس اکبر با بیان اینکه  در روستاهای امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق ،بابا رکاب،درودخان،سفید خانی،سله مرز،طالقان ،کیش خاله و گیشوم کارها انجام و تقریبا ۸۰ کیلومتر نیازمند شبکه گذاری است  که در شرایط  فعای  مجوز هر انشعاب از ۶  میلیون تومان به ۱۲ میلیون  تومان افزایش  یافته ولی  برآوردهای در مورد  روستاهای باقی مانده  شفت حدود ۱۶  میلیون تومان است که نیازمند  به اخذ مجوز  دارد.

 

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اعلام این خبر که سه روستای ویسرود ، لاسک و کلوان در مسیر سد قرار دارند گفت: امروز با کارهای انجام شده روستای لاسک از طرح سد بیرون ولی در  آن دو روستا شرکت گاز فعلا” کاری نمی تواند انجام دهد تا تعیین تکلیف شوند.

مهندس اکبر با تاکید بر اینکه در این شرایط دشوار  اقتصاد پیمانکاران ما کمی درگیر هستند گفت: در منطقه خرمکش اگر در مسیر پل به ما مسیر عبور بدهند ما مشکلی نداریم .

وی امیدوار شد تا با  گرفتن مجوزات و گرفتن پیمانکاران و  آماده شدن پکیج  این پروژه برای روستاهای شفت   در سریعترین زمان اجرایی تا ما در  سال آینده شاهد گاز رسانی به این مناطق جا مانده باشیم.