فرماندار رشت با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای بارش برف در روزهای پایانی هفته، گفت: همه دستگاه ها خدماتی در آماده باش بوده و مرخصی مدیران لغو شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ علی فتح الهی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران رشت با قدردانی از ادارات خدمات رسان که در آتش سوزی، باران، سیل و بحران برف و غیره نقش بسزایی داشته اند، افزود: از همه دستگاه‌های خدمات رسان باید در آماده باش باشند و قطعاً حضور میدانی مدیران در هنگام بحران سبب آرامش خاطر مردم خواهد شد.

وی به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در روزهای پایانی هفته جاری اشاره و اضافه کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها و دستگاه‌ها و امکانات حائز اهمیت است.

فتح الهی با تأکید بر ضرورت شناسایی نقاط ضعف در بحران‌های گذشته، افزود: همه دستگاه‌ها با همه امکانات حضور میدانی داشته و اطلاع رسانی‌ها را به گوش مردم برسانید.

وی با بیان اینکه باز بودن نانوایی‌ها و تأمین سوخت دوم برای آنها و استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در زمان بحران بسیار مهم است، اضافه کرد: باید از تجربیات بارش‌های گذشته برای مدیریت بهتر استفاده کنیم.

فتح اللهی تأکید کرد: بخشداران و دهیاران اهتمام ویژه داشته و تراکتورهایی که در سطح روستا وجود دارد به صورت آماده باش باشند.

وی با اشاره به اینکه لایروبی انهار و جلوگیری از سیلابی شدن رودخانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: افزود: تمام دستگاه‌ها و مدیران در آماده باش هستند و تمام مرخصی‌ها لغو شده و مسئولان دستگاه بدون هماهنگی حق خروج از شهر را ندارند.