به گزارش صفیر گیلان،حسین اکبر با بیان اینکه مشترکین گاز در گیلان در آبان‌ماه امسال ۵۵۴ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند، گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشت. وی افزود:با توجه به جذب ۴۰ هزار مشترک جدید در یک سال گذشته و کاهش ۵ درصدی دمای هوا آماری بسیار […]

 

به گزارش صفیر گیلان،حسین اکبر با بیان اینکه مشترکین گاز در گیلان در آبان‌ماه امسال ۵۵۴ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند، گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشت.

وی افزود:با توجه به جذب ۴۰ هزار مشترک جدید در یک سال گذشته و کاهش ۵ درصدی دمای هوا آماری بسیار مناسب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: همانند سال گذشته بخش نیروگاهی با مصرف ۲۷۸ میلیون مترمکعب (۴۹ درصد) پرمصرف‌ترین بخش استان است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

اکبر ادامه داد: پس از بخش نیروگاهی، بخش خانگی با ۱۸۰ میلیون مترمکعب (۳۲درصد)، بخش صنعتی و کشاورزی با ۶۲ میلیون مترمکعب (۱۱درصد)، بخش حمل و نقل با ۲۵ میلیون مترمکعب (۵درصد) و بخش تجاری با ۱۷ میلیون مترمکعب (۳ درصد) در رده های بعدی مصرف گاز در استان قرار دارند.

وی گفت: خوشبختانه با آموزش فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز در میان اقشار جامعه بویژه دانش آموزان و نیز اطلاع رسانی گسترده صورت گرفته توسط رسانه ها هم اکنون شاهد مدیریت مصرف گاز در استان هستیم.

اکبر از همه مصرف کنندگان گاز درخواست کرد تا با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی علاوه بر کاهش مبلغ گازبها، این نعمت الهی را برای آیندگان حفظ کنند.