صفیر گیلان؛بهروزی فر ضمن تشکر از حضور مسئولان در شهرستان گفت، پل چوبر در مسیر امامزاده ابراهیم و پروژه ملاسرا-‌ شفت-‌ زنجان  از جمله پروژه هایی هستند که مطالبات مردم هستند و ما باید  پاسخگو باشیم.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ جلسه بررسی و رفع موانع و مشکلات پروژه های شهرستان شفت امروز راس ساعت ۳۰ : ۸ در سالن اجتماعات فرمانداری شفت با حضور مهندس صابر معاون استاندار و بهروزی فر نماینده و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان شامل شرکت توزیع برق،راه و شهر سازی،ارتباطات،مخابرات، آب منطقه،آب و فاضلاب گیلان، حمل و نقل،برق منطقه،بنیاد مسکن،جهاد کشاورزی،محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری در  شهرستان شفت برگزار شد.

نماینده فومن و شفت با اشاره به فرسودگی شبکه آ ب شرب سالم در شهرستان شفت و همچنین عدم توسعه شبکه فاضلاب گفت: عدم ذخیره آب شرب سالم و نبود مخازن و.. ما را با تنش مواجه کرده است.

بهروزی فر ضمن تشکر از حضور مسئولان در شهرستان گفت، پل چوبر در مسیر امامزاده ابراهیم و پروژه ملاسرا-‌ شفت-‌ زنجان  از جمله پروژه هایی کهنه هستند که مطالبات مردم هستند و ما باید  پاسخگو باشیم.

وی افزود؛امامزاده ابراهیم شفت منطقه بکر و گردشگری است و من در بازدید روز گذشته با انبوه   مسافران مطالبه گر مواجه شدم که از مسیر جاده و راه گلایه داشتند.

نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکهجاده این منطقه پر  جاذبه زیارتی و گردشگری و تفریحی  برای این هجمه از مسافر امن نیست گت: باید برای آسفالت این مسیر کری بشود.

خلیل بهروزی فر  ضمن ابراز گلایه از کندی کار ساخت پل چوبر و عملیات اجرایی این پل که در مراحل اول با سرعت خوبی همراه بود ولی امروز این پروژه رو به توقف است گفت:در این پروژه مهندسان پروژه با یک غالب کار می کند و این یعنی هر ماه یک غالب بتن آماده  و این عملا یعنی متوقف شدن پروژه و نیاز است مسئولا  با پیمانکار پروژه دستور اجرای سریعترین زمان ا برای اتمام را بدهند زیرا هرچه زمان بگذرد ما با  افزایش قیمت مواجه واهیم شد.

نماینده مردم فومن و شفت به پروژه مسیر ملاسرا به شفت اشاره و افزود؛این پروژه در زمان آغاز قرار بود ۱۸ ماهه زیر بار تردد می رفت و دکتر نوبخت برای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشت و علارغم تاکید ایشان که قرار بود پروژه در دهه فجر سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد  پروژه ملاسرا همچنان در حال کار و خاک خوردن است و امروز دولت زیانهای زیادی را متحمل و این عملا یعنی اینکه پیمانکار می دانست افزایش قیمت در پیش است.

وی همچنین در حضور مدیر راه و شهرسازی خواستار شد تا ادامه چهار خطه شدن پروژه  ملاسرا به شفت  در مسیر راه احمد سر گوراب،هم امتداد پیدا کند زیرا شهر احمد سرگوراب مسیر عبور و مرور دو منطقه امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم است.
بهروزی فر خواستار شد تا دولت با نگاه ویژه  به شهرستان توجه کند زیرا شهرستان شفت جز شهرستان کم برخوردار کشور و اولین شهرستان کمتر توسعه یاته استان گیلان است.

بهروزی فر خطاب به نماینده بنیاد مسکن در شهرستان گفت؛ ضمن اینکه به پیمانکار پروژه دیواره گذاری(دیوار حفاظتی) در منطقه امامزاده ابراهیم خدا قوت داریم  ولی در این منطقه رانش زمین بالاست و این دیواره اگر زود  جمع نشود باید منتظر اتفاقات برای خانواده های بالا دست و پایین دست باشیم.

نماینده مردم ومن و شفت ضمن  تقدیر از زحمات ادارات راه و شهرسازی و  راهداری  که بر کسی پوشیده نیست گفت: کار راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل  در ابعاد مختلف سخت و مشکلات زیادی بر عهده این نهاد و ارگان است اما  ما در مجلس فراکسیون  شهرستانهای کم برخوردار کشور را داریم و این فراکسیون در صدد ارتقاء شاخص شهرستانهای کم برخوردار در حوزه راه  است.

وی اطلاعات و آمارهای ارائه شده توسط راه و شهرسازی را در طول ۵۰ سال که در سطح کشور از شهرستان شفت ارائه شده را غلط خواند و گفت: بنده به این موضوع اعتراض داشتم زیرا دولت نگاهش شهرستان کم برخوردار است و ما بر اساس این امار غلط ارائه شده  در این لیست شاخص نیستیم.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری