به گزارش صفیرگیلان، نادر جهان آرای در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به تاثیر مفید المپیاد ورزش درون مدرسه‌ای در شناسایی استعدادها، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس گیلان با کمبود یک هزار و ۷۰۰ معلم ورزش مواجه است، همکاری با اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند این کمبود را […]

به گزارش صفیرگیلان، نادر جهان آرای در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به تاثیر مفید المپیاد ورزش درون مدرسه‌ای در شناسایی استعدادها، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس گیلان با کمبود یک هزار و ۷۰۰ معلم ورزش مواجه است، همکاری با اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند این کمبود را در شناسایی و به اوج رساندن استعدادهای برتر دانش‌آموزی به حداقل برساند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: این اداره کل در قالب المپیاد درون مدرسه‌ای استعدادهایی را کشف کرده است که می‌توانیم در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری روند علمی و تخصصی استعدادیابی را با اداره کل ورزش و جوانان گیلان طراحی کنیم.

صادقی، معاون ورزش اداره کل ورزش وجوانان استان گیلان نیاز اولیه شکوفایی و به اوج رسیدن استعدادهای برتر ورزش را همکاری مستمر اداره کل آموزش پرورش با هیات‌های ورزش دانست و گفت: گیلان با بهره مندی از تیم استعدادیابی‌ای که جزو سه استان برتر کشور است، قابلیت خوبی برای شناسایی و حمایت از دانش‌آموزان ورزشکار دارد.

اسماعیلی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز گفت: ۶ مرکز تخصصی ازدواج در گیلان مجوز دریافت کرده‌اند و ۴۰ مدرس آموزش دیده کلاس رایگان ازدواج و خانواده را تدریس می‌کنند، که در سه ماهه گذشته ۴۸ کارگاه رایگان برای دو هزار نفر از دانش‌آموزان و جوانان برگزار شده است.

وی با اشاره به الزامی شدن دوره مهارت پیش از ازدواج گفت: در صورت آمادگی آموزش و پرورش می‌توانیم دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی و ازدواج را به صورت رایگان در تمامی نقاط استان شهرها و روستاهای گیلان برگزار کنیم.

خلیلی‌فر، مسئول پایگاه قهرمانی اداره کل هم آمادگی این پایگاه برای برگزاری دوره‌های آموزشی و استعدادیابی برای معلمان ورزش مقطع ابتدایی استان اعلام کرد و گفت: پس از معرفی استعدادها توسط فرمی از سوی معلمان ورزشی ما می‌توانیم آنها را از نظر علمی آنالیز کرده و نخبگان را شناسایی و از آنها حمایت کنیم.