به گزارش صفیر گیلان،نهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله العظمی محمد تقی بهجت(ره) عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، استاندار گیلان، جمعی از مسئولان استانی، روحانیان، خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم علاقه‌مند به این مرجع عالیقدر جهان تشیع در مسجد ولی عصر(عج) بالامحله فومن […]

 

به گزارش صفیر گیلان،نهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله العظمی محمد تقی بهجت(ره) عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، استاندار گیلان، جمعی از مسئولان استانی، روحانیان، خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم علاقه‌مند به این مرجع عالیقدر جهان تشیع در مسجد ولی عصر(عج) بالامحله فومن برگزار شد.

در این مراسم که فرزند آیت الله العظمی بهجت (ره) نیز حضور داشت، آیت الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت سخنرانی کرد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی فقیه عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره) کهشامگاه شی گذشته در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بالامحله فومن برگزار شد، با اشاره به اینکه بشریت تشنه معارف الهی  وانبیایی است، گفت:: انچه امروز در جامعه بشری گم شده فلسفه و عرفان اسلامی است امروز است و کشورهای غیر مسلمانان نیز بااین مشکل توجه می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه معارف الهی قلوب را زنده می کند، گفت: بشریت در جست وجوی مکتب و مذهبی است که قلب های آنان را تسخیر کند و اسلام این ویژگی را دارد و دشمنان احساس خطر کرده و با اسلام هراسی به دنبال جدا کردن مردم از معارف الهی هستند.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به سجایای اخلاقی ،آیت الله بهجت فومنی افزود : این عالم مجاهد در طول زندگی سراسر معنویش با تهذیب نفس، علم و عرفان خدمات علمی، دینی و فرهنگی زیادی به جهان اسلام ارائه داد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه دشمنان از نیروی انسانی ما می ترسند؛ نه از موشک های ما، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می کنند تا از فراگیر شدن اسلام در پرتو نظام جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

وی گفت : این مرد خدا ، دارای تواضع و فروتنی بالایی بود و هنگام اقامه نماز خضوع و خشوع ویژه ای داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان، آفرینش را هدفمند دانست و عنوان کرد: همه موجودات مورد عنایت خداوند قرار دارند و هیچ پدیده ای از توجه الهی مغفول نمی ماند.

آیت الله  فلاحتی حضور در پیشگاه آیت الله بهجت(ره) را سرشار از نورانیت و معرفت دانست وگفت: آیت الله بهجت یک الگوی کامل برای بشریت است و لذا نسل جوان باید از سیره اخلاقی و رفتاری و عبادی ایشان تاسی بجوید.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه آیت الله بهجت در مسیر خدا قرار گرفته بود، تاکید کرد:  آیت الله بهجت در مکتب اهل بیت (ع) که مکتب انسان ساز است گام نهاد و شخصیت هایی همچون آیت الله بهجت تربیت یافته این مکتب بودند.

وی با اشاره به تواضع و فروتنی آیت الله بهجت، یادآور شد: وقتی خداوند موجودی را خلق می کند به او لیاقت رسیدن به هدف را می دهد، اما انسان با اعمالش این لیاقت را از خود سلب می کند و به حاشیه انسانیت می رود.

آیت الله فلاحتی، با بیان ایکه گناه  روح انسان  را به سیاهی و تباهی می برد گفت: تداوم ارتکاب گناه لیاقت رسیدن به سعادت را از انسان می گیرد و دیگر توبه تاثیری ندارد.

ایشان یکی از راههای نرسیدن انسان به سعادت را پیروی از هوای نفس دانست و گفت: امروز انسان با پیروی از هوای نفس در نابودی خود و طبیعت پیرامونش گام بر می دارد و نابودی محیط زیست و منابع طبیعی را رقم زده است و حیات جانوران  و انسان را به خطر انداخته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به دنبال منحرف کردن جوانان از مسیر نورانیت هستند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از حرکت های دینی مانند اعتکاف و راهیان نور تقدیر می کنند، زیرا راه درست را به جوانان و نوجوانان نشان می دهد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه انسان به نماز و نیایش با خداوند نیاز دارد، عنوان کرد: کسی که توانایی دعا کردن ندارد، عاجرترین مردم است، زیرا انسان سرشار از نیاز و خداوند منبع نیاز است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد : آثار آیت الله بهجت فومنی باید بیشتر ترویج داده شود تا قشر جوان با درس گرفتن از آن به کمال معنوی برسند.

 

IMG_5285_0 IMG_5346 IMG_5296 IMG_5262 IMG_5264 IMG_5329 IMG_8216 photo_2018-05-04_00-48-05 photo_2018-05-04_00-47-23IMG_5309