حجت الاسلام مصباح یزدی با بیان اینکه علامه مصباح قلبا معتقد بود که رهبری نایب امام زمان است، تصریح کرد: ایشان معتقد بودند که حتی برخی حوزویان هنوز حقیقت مقام ولایت فقیه را به طو کامل درک نکرده اند.

به گزارش صفیر گیلان؛ حجت الاسلام مجتبی مصباح شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت علامه «محمد تقی مصباح یزدی» با بیان اینکه افرادی که در بارگاه الهی مورد عنایت خداوند هستند سختی‌ها و ناملایماتی دارند که در زندگی افراد عادی نیست، گفت: علامه مصباح در زندگی خود مورد بی مهری قرار گرفتند و در زمان حیات ناشناخته بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) همواره در دوران حیات خود مظلوم بودند و از وجود آنها استفاده نشد، افزود: این سنت تا حدی برای شیعیان اهل بیت نیز صادق است و از مظلومیت علامه مصباح همین بس که ما نیز از وجود ایشان بی بهره ماندیم.

وی با بیان اینکه در دوران حیات علامه مصباح دشنام، دروغ و فتواهای عجیبی به ایشان نسبت داده شده است، تصریح کرد: ایشان خواسته شاگردان خود مبنی بر پاسخ دادن به شبهات پیرامون خود را قبول نکردند و توصیه داشتند که برای مسائل مهمتری وقت گذاشته شود.

فرزند علامه مصباح یزدی با بیان اینکه علامه مصباح در مقام دفاع از دین و ولایت با تمام توان وارد میدان شد، گفت: بسیاری علامه مصباح را برای برخی اقدامات در حوزه دفاع از حریم ولایت شماتت می‌کردند و به جای همکاری، می‌گفتند که این کارها در شأن علمی علامه نیست.

وی با اشاره به اینکه علامه مصباح در ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد رسید، بیان کرد: جوان‌ترین شاگرد مرحوم بروجردی بود و از ایشان جایزه گرفت و در حوزه کسب علم بسیار سخت کوش بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه علامه مصباح درباره علوم مورد نیاز جامعه تحقیق می‌کرد، عنوان کرد: درباره هر موضوعی به طور جداگانه قرآن را به طور کامل مطالعه می‌کردند.

حجت الاسلام مصباح یزدی با اشاره به اینکه علامه مصباح در اوایل انقلاب طلاب حوزه را به علوم مورد نیاز برای پاسخ به شبهات مارکسیستی مجهز کرد، گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز همواره بر یادگیری علوم مورد نیاز روز و پاسخ به شبهات توسط حوزه علمیه تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه علامه مصباح قلبا معتقد بود که رهبری نایب امام زمان است، تصریح کرد: ایشان معتقد بودند که حتی برخی حوزویان هنوز حقیقت مقام ولایت فقیه را به طو کامل درک نکرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: علامه مصباح در واپسین روزهای عمر خود فرمودند که هر چه بگردید مثل آقای خامنه‌ای پیدا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ دین نسبت به هر چیزی اولویت دارد، بیان کرد: چقدر حاضر هستیم از نظامی که بر پایه آموزه‌های دینی است دفاع کنیم؛ غیرت دینی انسان او را در مسیر دفاع از دین هدایت می‌کند.

حجت الاسلام مصباح با اشاره به اینکه افرادی مانند سردار سلیمانی ارزش نظام اسلامی و رهبری را می‌دانند و با تمام وجود از آن حمایت می‌کنند، افزود: نباید به خاطر یک واجب از امر واجب تر غافل شویم و حوزه موظف است امروز که در معرض هجمه فرهنگی هستیم نسبت به تربیت نیرو و دفاع از دین اقدام کند.