به گزارش صفیر گیلان؛ییلاق اولسبلنگاه یکی از جاذبه‌های طبیعی استان گیلان است که گردشگران و دوستداران طبیعت را در بهار و تابستان به سوی خود می‌کشاند.  گیلان و طبیعت دلفریبش، همواره شگفتی‌های گوناگونی برای عرضه به طبیعت دوستان دارد و ییلاق ماسالیکی از بی‌همتاترین این مناطق است. حتی به جرات می توان ادعا کرد که اولسبلنگاه از بهترین مقصدهایاکوتوریسم در ایران محسوب می‌شود. موقعیت […]

به گزارش صفیر گیلان؛ییلاق اولسبلنگاه یکی از جاذبه‌های طبیعی استان گیلان است که گردشگران و دوستداران طبیعت را در بهار و تابستان به سوی خود می‌کشاند.

 گیلان و طبیعت دلفریبش، همواره شگفتی‌های گوناگونی برای عرضه به طبیعت دوستان دارد و ییلاق ماسالیکی از بی‌همتاترین این مناطق است. حتی به جرات می توان ادعا کرد که اولسبلنگاه از بهترین مقصدهایاکوتوریسم در ایران محسوب می‌شود.

ماسال

موقعیت جغرافیایی

روستای ییلاقی «اولسبلنگا» (Olasbelanga) یا «اولسبلانگاه» در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

ماسال

مسیر دسترسی

ماسال در ۵۰ کیلومتری غرب رشت قرار دارد. برای رسیدن به اولسبلنگاه، که به معنای درختی در ارتفاع بلند است، باید جاده‌ی جنوبی خروجی از ماسال را در پیش گرفت. مسافت این جاده‌ آسفالته تا اولسبلانگاه تقریبا ۲۵ کیلومتر است و به راحتی می‌توان با تاکسی یا اتومبیل شخصی از آن گذر کرد. محل مرگ «میرزاکوچک خان جنگلی» نیز کمی بالا‌تر از اولسابلانگاه، در روستای «گیلوانه» است و مشتاقان می‌توانند از آن مکان دیدن کنند. این جاده به جاده‌ی قدیم ماسوله به خلخال منتهی می‌شود. مسیر دسترسی آسان به این ییلاق، از دلایل عمده شلوغی و مورد توجه بودن این منطقه است.

 

ماسال

اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های منطقه

به جز هتل نوساز این ییلاق که هنوز افتتاح نشده است، بقیه خانه‌ها چوبی هستند و اجازه ساخت خانه با مصالح داده نمی‌شود. این روستای زیبا شبکه برق ندارد و روشنایی و سایر نیازها٬ به وسیله موتور برق تأمین می‌شود. برای اسکان در این ییلاق گزینه‌های متعددی وجود دارند که تقریبا تمامی آنان مکان‌های مناسبی هستند.

ماسال

هتل فردین معصومی، کشتی‌گیر معروف اهل ماسال، لوکس‌ترین و مدرن‌ترین هتل موجود در این منطقه ییلاقی است که در ابتدای اوسبلانگاه واقع شده است. هزینه‌ اقامت در آن، بسته به اتاقی که انتخاب می‌کنید از ۱۳۰ تا بیش ۲۰۰ هزار تومان است.

روبروی هتل قبلی، مجموعه اقامتی کوچکی با نام «افرا» وجود دارد که دارای رستوران است، اتاق‌های کوچکی همراه با سیستم گرمایشی نفتی در اختیارتان قرار می‌دهد و شبی حدود ۷۰ هزار تومان برای هر اتاق دریافت می‌کند.

قدم زدن عصرگاهی در مراتع ییلاق بسیار لذت‌بخش است. اگر خوش‌شانس باشید، مناظر مه‌گرفته و ابری این روستا را تجربه خواهید کرد. با توجه به فاصله‌ی نیم ساعته‌ی اولسبلانگاه تا ماسال، این ییلاق، مکان مناسبی برای اهالی شهر در روزهای گرم سال است. با کمی قدم زدن در اطراف و فاصله گرفتن از جاده، از بین خانه‌های چوبی گذر کرده و تقریبا به بالای روستا می‌رسیم. از اینجا است که شهر ماسال نیز دیده می‌شود. غروب در ارتفاعات اولسبلانگاه بسیار خیال‌انگیز و زیبا است.

البته باید امبدوار بود تا با افزایش سفر گردشگران، این ییلاق زیبا همیشه سبز و سرخوش مانده و با حفظ این طبیعت، نسل آینده از لذت دیدن این مناطق محروم نشوند.