مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای ۵۰ برنامه فرهنگی در شب میلاد امام رضا(ع) در این استان خبر داد و گفت: طرح «قرار دوازدهم» با پسوند محرومیت زدایی در گیلان برگزار می شود.

صفیر گیلان/حجت الاسلام ستار علیزاده در آیین کلنگ زنی بازسازی مسجد صاحب الزمان (عج) و بقعه متبرکه دستخط امیرالمومنین در دهستان گشت ، اظهار کرد: گیلان به جهت وجود بقاع متبرکه از استان‌های مذهبی و فرهنگی کشور تلقی می‌شود.

همزمان با دهه کرامت آیین کلنگ زنی بازسازی مسجد صاحب الزمان (عج) و بقعه متبرکه دستخط امیرالمومنین در دهستان گشت برگزار شد.

به گزارش صفیر گیلان از فومن،همزمان با دهه کرامت  امروز دوشنبه مورخ ۷ خرداد،با حضوربا حضور موسی فکور فرماندار شهرستان فومن و حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ بازسازی مسجد صاحب الزمان (عج) و بقعه متبرکه دستخط امیرالمومنین دهستان گشت به زمین  زده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه طرح «قرار دوازدهم» به منظور محرومیت زدایی اجرا می‌شود، گفت: این طرح ملی در راستای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی هماهنگ و منسجم و ساماندهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.

علیزاده با تاکید بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه، بیان کرد: راه اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه، فرصتی مغتنم برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اعتقادی است.

وی ادامه داد: اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله جلسات دینی، مذهبی، قرآنی، کلاس‌ها و محافل قرآن کریم در بقاع متبرکه توسط مراکز افق در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه به شبهات زوار پاسخ می‌دهند، گفت: ارتباط گیری و تعامل بقاع متبرکه با مدارس در راستی ترویج سبک زندگی اسلامی بسیار اهمیت داشته و مورد تاکید است.

حجت الاسلام علیزاده از راه اندازی ۱۰ بازارچه محلی در بقاع متبرکه گیلان خبر داد و اضافه کرد: آموزش و تقویت مشاغل خانگی با آموزش ۳۱۴ نفر در ۱۸ بقعه گیلان در راستای حمایت از شعار سال در حال انجام است.
وی از برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی در شب میلاد امام رضا علیه السلام در گیلان خبر داد و افزود: به مناسب گرامیداشت دهه کرامت ۳۰ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان دایر است.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری