در جلسه شورا عنوان شد

احداث زباله‌سوز و احیای رودخانه‌ها ۲ درخواست شورانشینان رشت از رئیسی در سفر به گیلان/عدم دعوت اعضای شورای شهر رشت در سفر ریاست جمهوری به گیلان

  پرینت
احداث زباله‌سوز و احیای رودخانه‌ها ۲ درخواست شورانشینان رشت از رئیسی در سفر به گیلان/عدم دعوت اعضای شورای شهر رشت در سفر ریاست جمهوری به گیلان
شناسه خبر : 54364 | تاریخ انتشار : 07 بهمن 1400 - 14:48 | 153 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان؛کارگرنیا با بیان اینکه حل مشکل پسماند سراوان رشت از مطالبات شهرستان رشت از هیئت دولت است گفت: حل معضل سراوان نیازمند نگاه ویژه دولت و تامین اعتبارات ویژه جهت راه اندازی و توسعه زباله سوز است.‌

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در بیست و سومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به شهر رشت و گیلان اظهار کرد: مردمان شهر رشت و گیلان همواره به میهمان نوازی شهره عام و خاص بوده‌اند و ان شاالله خاطره‌ای خوبی از این سفر برای رئیس جمهور و وزرا و همچنین برکات خوبی برای مردمان شهر رشت و گیلان رقم بخورد.

وی با بیان اینکه از مدیران عالی دولت در گیلان تقاضا داریم لایه‌های پنهان مشکلات شهر رشت و گیلان را به خوبی به اطلاع رئیس جمهور برسانند، افزود: دغدغه‌های مردم به صورت مطلوب به دولتمردان اطلاع‌رسانی شود.

عدم دعوت از اعضای شورای شهر رشت در سفر ریاست جمهوری به گیلان

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهر رشت به عنوان مرکز گیلان یک سوم از جمعیت استان را به صورت ثابت در درون خود جای داده است، بیان کرد: تا این لحظه از بنده و دیگر همکاران شورایی‌ام به عنوان منتخبین مردم مرکز گیلان، دعوتی به منظور ملاقات در سفر ریاست جمهوری انجام نشده و قصد داریم از این تریبون دغدغه‌هایی را که سالهاست مردم رشت با آن دست به گریبان هستند مجددا تکرار کنیم.

کارگرنیا به دفنگاه زباله سراوان به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم رشت اشاره کرد و گفت: از شیرآبه‌های ناشی از سراوان آسیب شدیدی به محیط زیست وارد شده است و متاسفانه شهر رشت همچنان در موضوع احداث زباله سوز در مرحله تامین اعتبار قرار دارد و امید داریم با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات دولتی هر چه سریعتر شاهد احداث زباله سوز سراوان باشیم.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار به منظور ساماندهی و رودخانه رشت تصریح کرد: در سفر گذشته هیات دولت به گیلان اعتباری به منظور ساماندهی دو رودخانه رشت اختصاص پیدا کرد که متاسفانه به دلیل سو مدیریت‌ها به درستی هزینه نشد و در نهایت نیز اقدام موثری از این بابت مشاهده نمی‌شود.

کمبود نیرو در سد معبر شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز گلایه از وضعیت سد معبر در رشت بیان کرد: متاسفانه شهروندان از این بابت گلایه‌های فراوانی دارند و طی صحبتی که با چند تن از مسوولین سد معبر داشتم کمبود نیرو را یکی از دلایل افزایش این مشکل اعلام کردند.

کارگرنیا به‌عدم بهره مندی از ظرفیت نیروهای پلیس در حوزه سد معبر اشاره کرد و گفت: باید شهرداری رشت از عوامل انتظامی در رفع مشکلات سد معبر استفاده کند و با توجه به اینکه رشت یک شهر توریستی است باید فضای شهری به گونه‌ای مدیریت شود که مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه در روز گذشته با حضور در مجموعه سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت پاسخگوی مشکلات شهروندان بودم، افزود: بخشی از این تماس‌ها از سوی همکاران شهرداری رشت و پیرامون تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری رشت بود و در راستای اجرای تکلیف بند (د) قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور پیرامون ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در ادارات و دستگاه‌ها از جمله شهرداری رشت است که انتظار داریم شهردار رشت در این بار اهتمام بیشتری داشته باشد و هر چه سریعتر با ارسال لیست مشخصات این سیصد نفر، تبدیل وضعیت آن‌ها انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری رشت به شورا بیان کرد: متاسفانه چند سالی است که تحقق بودجه شهرداری رشت با بودجه پیشنهادی فاصله دارد و امیدواریم این بار بودجه‌ای واقعی و با در نظر گرفتن تمامی ضوابط تدوین شده باشد تا در نهایت شاهد جابجایی ردیف‌های بودجه و یا مسکوت باقی ماندن برخی از ردیف‌های بودجه اختصاص یافته نباشیم.

اشتغال یکی از دغدغه‌های مردم است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نسبت به خبرنگاران با شرف ادای احترام می‌کنم، اظهار کرد: برای معدود افرادی که با قلم نادرست خود شرافت قلم را زیر سوال می‌برند نیز ابراز تاسف دارم.

مجید عزیزی به سفر هیئت دولت به گیلان اشاره کرد و گفت: موضوع اشتغال یکی از دغدغه‌هایی است که نیازمند نگاه ویژه دولت است و احیای تالاب عینک جزو طرح‌هایی است که در کنار نگاه فرهنگی می‌تواند در مباحث اشتغالزایی نیز بسیار مثمر ثمر باشد.

توجه به حقوق کارگران شرکتی شهرداری رشت در زمان انعقاد قرار دادها

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی به گیلان اظهار کرد: امیدواریم این سفر برای شهر و استان ما میمون و مبارک باشد و باید با یک اهتمام ویژه و جدی این مشکلات حاکم بر شهر و گیلان برطرف شود.

هادی رمضانی با بیان قرار دادهای نیروهای حجمی شهرداری رشت رو به اتمام است، افزود: انتظار می‌رود در تنظیم این قرار دادها به حقوق کارگران توجه فراوان معطوف شود و باید شرح وظایف نیروها در حوزه رفت و روب و فضای سبز کاملا مشخص باشد.

وی با تاکید به اینکه از افرادی که در انعقاد قرار دادهای این چنینی توانمندی ندارند استفاده نشود، تصریح کرد: تقاضا دارم در بحث پرداخت حقوق کارگران نیز توجه بیشتری معطوف شود و این نیروها همواره بابت میزان دریافتی‌شان گلایه دارند.

رمضانی با اشاره به اینکه برخی از این نیروها به واسطه حقوق ناچیز دریافتی، خود را از بسیاری از خدمات و امکانات محروم کرده‌اند، گفت: اعضای شورا امانتداران این تعداد از افراد هستند و باید از حقوق آنان دفاع کنند.

وی با انتقاد از استفاده از کارگران شرکتی برای امورات شخصی بیان کرد: گویا در برخی از موارد از این نیروها برای امورات شخصی استفاده می‌کنند که اصلا پذیرفتنی نیست.

رمضانی به وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: به رانندگان استیجاری شهرداری رشت پاداش و عیدی تعلق نمی‌گیرد و تقاضا دارم در این باره تجدید نظر شود.

بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت به مبلغ دو هزار میلیارد تومان به تفکیک یک هزار و صد میلیارد تومان عمرانی و نهصد میلیارد تومان جاری توسط شهردار رشت تقدیم شورا شد.

  • منبع خبر : فارس
برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.