تقوی با بیان نقش اداره کل نوسازی مدارس در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان، اذعان داشت: احداث نخستین کتابخانه تخصصی مادر و کودک با رویکرد ایجاد فضاهای ویژه مطالعه برای مادران و کودکان به همت اداره کل نوسازی مدارس در شهر شفت استان گیلان انجام پذیرفت

 صفیر گیلان/به نقل از  روابط عمومی روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان به همراه مهندس سید احمد قدسی خورسند معاون مشارکتهای مردمی با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان با یاسر تقوی، مدیرکل و  زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها دیدار و در خصوص کتابخانه های محله محور بحث و تبادل نظر نمودند.

مهندس دقیق در این دیدار با تشریح اهداف احداث کتابخانه های محله محور ابراز داشت: اداره کل نوسازی مدارس با احداث اینگونه کتابخانه ها به مسئولیت اجتماعی خود در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عمل می نماید.

وی با تبیین رسالت و منشور احداث کتابخانه محله‌محور، ابراز داشت: این کتابخانه‌ها در ساعات اداری به مدارس و در ساعات غیر اداری به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مهندس دقیق با بیان اینکه ما ۸ کتابخانه محله محور را در چند سال اخیر احداث نموده ایم، تصریح نمود: از این تعداد ۳ کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه های استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی تصریح نمود: خدا را شاکریم امروز احداث اینگونه مراکز در جامعه بازتاب خوبی داشته و استقبال مردم و دانش آموزان از کتابخانه های احداثی قطعاً ما را در ادامه این روند مصمم تر می نماید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در پایان با بیان اینکه کار فرهنگی وظیفه همه نهادهاست، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و احداث کتابخانه های محله محور یکی از اصلی ترین برنامه های ما در اداره کل نوسازی مدارس استان بوده و به حول قوه الهی در سال جاری تعداد ۴ کتابخانه محله محور در مدارس پاسداران خمام، مسکن مهر و فاطمیه لنگرود و مبرهن رشت و در سال۱۴۰۳ تعداد ۲ پروژه را در مسکن مهر و شهید سلیمانی رشت احداث و به بهره برداری خواهیم رساند.

 در ادامه یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه ۸۵ باب کتابخانه عمومی با ۲۷ هزار مترمربع در مناطق مختلف گیلان به رسالت خطیر توسعه امر کتاب و کتابخوانی اختصاص داده شده، افزود: نهاد کتابخانه ها تلاش کرده تا با تاسی از بیانات رهبری معظم نقش شایسته ای در حوزه رفع نیازهای مطالعاتی مردم و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

وی با تشکر از اداره کل نوسازی مدارس در احداث سه کتابخانه محله محور، اذعان داشت: استقبال مردم و دانش آموزان از اینگونه کتابخانه قابل وصف بوده و این مراکز جزء پرمخاطب ترین کتابخانه های ما در سطح استان می باشند.

تقوی با بیان نقش اداره کل نوسازی مدارس در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان، اذعان داشت: احداث نخستین کتابخانه تخصصی مادر و کودک با رویکرد ایجاد فضاهای ویژه مطالعه برای مادران و کودکان به همت اداره کل نوسازی مدارس در شهر شفت استان گیلان انجام پذیرفت و صمیمانه از این نهاد تشکر می نمایم.

شایان ذکر است اداره کل نوسازی مدارس از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ تعداد ۸ کتابخانه محله محور را در مدارس شهید رجایی صومعه سرا، حضرت امام رضا(ع) شفت، حضرت خدیجه بندرانزلی، زنده یاد محمد موثق انزلی، نصراله اکبرپور رودسر، حسن حجتی رشت، رقیه حجتی و شهید فاطمه ملک زاده رشت به نام مشاهیر، مفاخر و بزرگان ملی، دینی و علمی این مرز و بوم از قبیل دکتر الهی قمشه ای، شیون فومنی، حضرت آیت اله شهید طالقانی، مرحوم آذربانی و… احداث و تقدیم جویندگان ساحت مقدس علم و دانش نموده اس