به گزارش صفیر گیلان؛در نشست  هیات رئیسه پارک علم و فناوری گیلان که با حضور دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این سازمان برگزار شد، دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان ضمن قدردانی از حضور ارزیابان، کارشناسان و مشاوران صندوق نوآوری و شکوفایی که طی دو روز گذشته برای مشاوره و […]

به گزارش صفیر گیلان؛در نشست  هیات رئیسه پارک علم و فناوری گیلان که با حضور دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این سازمان برگزار شد، دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان ضمن قدردانی از حضور ارزیابان، کارشناسان و مشاوران صندوق نوآوری و شکوفایی که طی دو روز گذشته برای مشاوره و راهنمایی شرکت های دانش بنیان استان در پارک حضور داشتند گفت: پارک علم و فناوری گیلان با دو چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ها و ماموریت خود را دنبال می کند. در بخشی از برنامه کوتاه مدت راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان بوده که به یاری خداوند در آستانه راه اندازی آن با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان، هستیم. و همچنین از دیگر برنامه های کوتاه مدت ما، راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق است که هم اکنون برخی از شرکت های فناور در این حوزه درحال فعالیت هستند و اعتقاد دارم که استان گیلان در این حوزه عملکرد بهتری خواهد داشت.

رییس پارک علم و فناروی گیلان ادامه داد: از جمله برنامه های دیگر پارک علم و فناروی گیلان راه اندازی محیط‌های‌کاری مشترک است که هم اکنون با اختصاص فضای مناسبی در ساختمان مرکز رشد فناوری رشت در حال تجهیز و راه اندازی اولین محیط کاری مشترک هستیم.

وی در خصوص برنامه های میان مدت پارک علم و فناوری گیلان گفت: تجهیز و راه اندازی فضاها و سوله های بدون استفاده در سطح شهر و استان برای استفاده و بهره برداری شرکت های فناور استان از دیگر برنامه های میان مدت ما هست که با موافقت و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و همراهی استانداری گیلانی، در حال پیگیری می باشد.

img_9053 img_9042

علی باستی ضمن اشاره به فضای مورد نیاز توسعه فناوری استان گفت: طرح جامع ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان در حال پیگیری است که خوشبختانه توانستیم در هفته گذشته مجوز استقرار پنج شرکت را در طرح جامع،  بگیریم که هم اکنون در فاز اول آن در حال تجهیز و تاسیس زیرساخت ها و فضای مورد نیاز و در فاز هشت هکتاری آن در حال ایجاد زیر ساخت های آن هستیم.

در ادامه این جلسه که اعضای هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان نیز حضور داشتند، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت : گیلان ۴۷ شرکت دانش بنیان دارد که برای توسعه ی این شرکت ها ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

دکترعلی وحدت با اشاره به این مطلب که در سفر هیات دولت کارشناسان در حال بررسی طرح های شرکت های دانش بنیان در گیلان هستند افزود : این اعتبار ۷ برابر اعتباری است که در ۵ سال گذشته به شرکت های دانش بنیان در گیلان اختصاص یافته است.

وی گفت : برای رفع مشکل استقرار شرکت های دانش بنیان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است که به زودی پرداخت می شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه برای توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان برنامه های جدیدی اجرا می شود افزود : اعطای تسهیلات اوراق خزانه اسلامی در مبادلات کالا از جمله این برنامه هاست.