به گزارش اختصاصی  صفیر گیلان؛دکتر اسمعیل پور فرماندار شهرستان فومن در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان  که با حضور فرماندار و نماینده شهرستان  و دیگر مسئولان در سالن آموزش و پرورش این شهر برگزار شد  با اشاره به ینکه تا زمانیکه اداره کل آموزش و پرورش پاسخ مکاتبات شورای آموزش و پرورش شهرستان  […]

به گزارش اختصاصی  صفیر گیلان؛دکتر اسمعیل پور فرماندار شهرستان فومن در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان  که با حضور فرماندار و نماینده شهرستان  و دیگر مسئولان در سالن آموزش و پرورش این شهر برگزار شد  با اشاره به ینکه تا زمانیکه اداره کل آموزش و پرورش پاسخ مکاتبات شورای آموزش و پرورش شهرستان  فومن را ندهد هیچگونه اعتباری در حوزه آموزش و پرورش اختصاص داده نخواهد شد گفت:تمامی کارها و پروژه ها در شهرستان به صورت نیمه کاره است.
فرماندار فومن با اشاره به اینکه مجوزات دانشگاه گردشگری صادر شده و دانشجو جذب شده اما به دلیل آماده نبودن ساختمان ، دانشجوها در رشت تحصیل میکنند و کلاسها در رشت برگزار میشود گفت:
اداره کل نوسازی مدارس به تعهداتش نسبت به تعمیر مدرسه نرجس جهت واگذاری به دانشگاه گردشگری عمل نکرده است.

اسمعیل پور با بیان اینکه تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم کار موثر و مفیدی انجام دهیم افزود:تمامی کارها و پروژه ها در شهرستان به صورت نیمه کاره است
وی مسئولان و حوزه فعالیتها را در این  شهرستان فارغ از مسائل سیاسی خواند و گفت:هرجا مردم به ما کمک میکنند باید قدردانشان باشیم .

وی تصریح کرد؛آموزش و پرورش اراده ای جهت تغییر وضعیت خودش ندارد و اداره کل آموزش و پرورش واقف بر مشکلات شهرستانها نیست .
ایشان  با اشاره به اینکه مشکل اصلی اینجاست که کارها در این حوزه کارشناسی شده نیست گفت: از برخی دبیران که تخصص در حوزه های مختلف دارند جهت بررسی و کارشناسی امور آموزش و پرورش استفاده شود.
فرماندار فومن آموزش و پرورش را  نسبت به اموالش  بدون تعلق خاطر خواند و گفت:اماکن ورزشی تازه ساخت آموزش و پرورش بلااستفاده است و از ارائه خدمات به مردم نیز ممانعت میکنند.
اسمعیل پور خواستار شد تا از ظرفیت ادارات در غنی سازی اوقات فراغت تابستان دانش آموزان با برنامه ریزی لازم استفاده شود .
وی هرمدیر اداره را   یک فرماندار  خواند و گفت:  در مواردی که کم کاری و یا خطایی صورت گیرد شخصا ورود خواهم کرد.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه حرکت زیست محیطی خوبی در مدرسه دکتر معین صورت گرفته است گفت: اعتبار لازم جهت حمایت از این فعالیت ها صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن  خواستار شد تا  بندهای قانون مصوبات در جلسات بیان گردد تا به نتیجه مناسب ختم گردد.
وی افزود:در خصوص مدرسه ۱۳آبان پیگیری لازم از معاونت وزیر صورت گرفته است که امیدواریم به زودی مساعدت لازم صورت گیرد.
نماینده مردم فومن با اشاره به اینکه نگاه ما به اماکن بلا استفاده آموزش و پرورش باید به سمت درآمدزایی تغییر کند گفت:به مکاتبات و بروکراسی اداری نباید بسنده کنیم و باید پیگیر امور باشیم.
افتخاری همچنین خواستار ایجاد شرایط  لازم برای عیادت دانش آموزان از بیماران بستری شده در بیمارستان شد و گفت:آموزش و پرورش از تحرک و پویایی در حال خارج شدن است.
وی همدلی و همزبانی  را کلید حل مشکلات خواند و گفت:آموزش و پرورش نیازمند کارشناسی مدرن است
ایشان به خارج شدن آموزش و پرورش  از تحرک و پویایی  اشاره و افزود:دولت ها باید بحث کارشناسانه در نظام آموزش و پرورش را بیشتر توجه داشته باشند.
نماینده مردم فومن با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ما باید از مسائل سیاسی خارج شود و به سوی پیشرفت مسائل آموزشی و پرورشی حرکت کند اظهار کرد:مسائل سیاسی بزرگترین ضربه را به شهرستان میزند.

افتخاری با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش مهم ترین مسائل و مشکلات را جهت پیگیری عنوان نمایند تا پیگیری کنیم گفت:اداره کل آموزش و پرورش گیلان از کارایی مطلوبی برخوردار نیست

وی خواستار ارائه برنامه جامع یکساله آموزش و پرورش  شد و گفت: به جوانان توجه ویژهداشته باشیم زیرا بسیاری از دانشمندان بزرگ دنیا از جوانان کشور ماهستند