اختصاصی/صفیر گیلان؛مطمئنا شما هم شندیده‌اید که می‌گویند: موفقیت اتفاقی نیست ، نیاز به تلاش و کوشش بسیاری دارد، اما تا به حال کمتر کسی راجع به نحوه تلاش و کوشش صحبت کرده است، واقعا چگونه باید تلاش کنیم تا به اهداف خود برسیم؟ و دیگر اینکه در زندگی خیلی کارها است که باید انجام دهیم […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛مطمئنا شما هم شندیده‌اید که می‌گویند: موفقیت اتفاقی نیست ، نیاز به تلاش و کوشش بسیاری دارد، اما تا به حال کمتر کسی راجع به نحوه تلاش و کوشش صحبت کرده است، واقعا چگونه باید تلاش کنیم تا به اهداف خود برسیم؟

و دیگر اینکه در زندگی خیلی کارها است که باید انجام دهیم اما از آنجایی که بدعادت شده‌ایم و از آنجایی که فقط روش «شب امتحانی» را بلد هستیم به همین خاطر آنقدر صبر می‌کنیم و فرصت‌ها را از دست می‌دهیم تا اینکه کار از کار بگذرد و دیگر اگر هم بخواهیم نمی‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم، اما باید بدانیم موفقیت اتفاقی نیست ، پیشرفت کردن اتفاقی نیست بلکه نیاز به تلاش و کوشش هوشمندانه دارد، لازم است همین الان و از همین‌جایی که هستیم و با همین امکانات فعلی شروع کنیم و منتظر یک روزی که ممکن است هیچ وقت نیاید نباشیم.

موضوعی که در بحران برف اخیر در گیلان استاندار و تعدادی از مدیران را غافل گیر کرد نتیجه عمل کرد در شب امتحان بود زیرا مدیران استان منتظر ماندند تا اتفاق حاصل و بعد پیشگیری کنند که نتیجه بر عکس داد و همه در بحران غافلگیر شدند.

با این مقدمه گفتگویی داشتیم با یکی از مدیران پر تلاش شهرستان فومن که در بارش برف اخیر موفق شدند تا تمام انشعابات مشترکین گاز را حتی در مناطق کوهستانی و صعب العبور با بارش برف بیش از یک متر روشن نگه داشته و گرمابخش خانه های برفی مردم منطقه شوند.

رضا مدبری رئیس اداره گاز شهرستان فومن می گوید این شهرستان با بیش از ۴۱۰۰۰ مشترک که بیش از ۲۶۰۰۰نفر از این مشترکین در ۱۳۲روستا که اغلب این روستاها در مناطق کوهپایه ای قرار دارند، توانست بدون هیچگونه اختلالی در ارایه خدمت از این بحران سفید سربلند و روسفید بیرون آید.
اداره گاز فومن با تدوین یک برنامه مدون( قبل از شروع بحران ) ابتدا بخش روستایی(۱۳۴روستا با بیش از ۲۶۰۰۰ مشترک )، خودرا به ۱۴حوزه تقسیم و در هرحوزه یک نفر به عنوان گازبان با تجهیزات فنی مستقر و آماده خدمات رسانی نمود.
وی افزود: در مرکز شهرستان نیز ۴نفر امداد گر به همراه راننده و یک خودرو کمک دار مسئول خدمت رسانی به مشترکین این بخش با بیش از ۱۵۰۰۰مشترک ، گردیدند.
مدبری از  حضور دوتیم فنی دیگر متشکل  از سه نفر کارمند با تجربه وزبده به همراه یک خودرو کمک دار که مدیریت یک تیم با معاون اداره و مدیریت تیم دیگر با رییس اداره بود، تشکیل گردید.
وظیفه دوتیم اخیر سرکشی متناوب هر سه ساعت یکبار تا پایان بحران ،که از تعداد ۱۱ ایستگاه تامین کننده گازمستقر در سطح شهرستان وکنترل دقیق تجهیزات این ایستگاه ها جهت پایداری و آمادگی این نقاط مهم وبحرانی شهرستان بود.
رئیس اداره گاز فومن اافزود: یک تیم پشتیبانی جهت تهیه و توزیع سه وعده غذا برای کلیه نیرو های درگیر در بحران در نظر گرفته شد.

وی افزود:این موفقیت در حالی بدست آمد که شهرستان همجوار ما یعنی صومعه سرا نیز درگیر چنین بحرانی بود ، اهمیت این موضوع وقتی است که بدانیم تامین کننده گازایستگاه های اصلی شهرستان فومن از ایستگا های CGSشهرستان صومعه سرا میباشد.

مدبری با اشاره به اینکه امروز  رسانه و فضای مجازی بیشتر به سوی نقد عملکرد و ضعف مدیران  و قطعی آب ،برق ،تلفن و مسدود بودن راهها می پردازد گفت:امیدوارم راز موفقیت یک تیم موفق  را رسانه ها ،شبکه های اجتماعی  ببینند و  یادی از جنین تیم های بی ادعا و پرتلاش  داشته باشند.

وی در پایان گفت:خدا را شاکریم که به ما کمک کرد تا با گرم نگه داشتن خانه های مردم شریف شهرستان فومن ، تلخی قطعی آب، برق، تلفن و مسدودی راه ارتباطی بین روستاه ها وشهرمان،را هر چند اندک به کامشان شیرین کنیم.

تنظیم/زلیخا صفری

شرکت گاز فومن شرکت گاز فومنشرکت گاز فومن photo_2020-02-15_00-57-10شرکت گاز فومن photo_2020-02-15_00-56-57