صفیر گیلان؛اما در این میان  ادای احترام و بوسه مرد خیر روستای آبرود از شهرستان فومن جناب کارگر بر پیشانی سرهنگ خلبان رحمانی که یه حس عالی احترام توش غلت می زنه  و نشان‌دهنده محبت عمیق  مردمان این منطقه به فرزند این دیار بود بیش از همه جلب توجه نمود.

زلیخا صفری/گیلان؛در آیین افتتاح و بهره برداری پروژه بزرگ آبرسانی به روستاهای آبرود و کنده سر  بخش سردار جنگل  فومن با حضور نمایندگان دولت و مردم و نیز جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در استان گیلان و شهرستان فومن از محل طرح‌های محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  به بهره برداری رسید.

در این مراسم بعد از سخنرانی مسئولان و پخش کلیپ عملکرد ارتش در طرح محرومیت زدایی شهرستان فومن از تعدادی از دست اندر کاران این پروژه تجلیل شد

در این مراسم تجلیل از دو خیر بزرگ که با اهدای زمین کشاورزی خود جناب آقای موسی کارگر دانا با ۵۰ متر زمین در بالا دست روستای آبرود برای ایستگاه پمپاژ بالدست و نیز از جناب ابراهیم سیار برای حفره چاه که زمین ۱۶۰ متری اهداء نموده بود تجلیل و تقدیر شد

اما در این میان  ادای احترام و بوسه مرد خیر روستای آبرود از شهرستان فومن جناب کارگر بر پیشانی سرهنگ خلبان رحمانی که یه حس عالی احترام توش غلت می زنه  و نشان‌دهنده محبت عمیق  مردمان این منطقه به فرزند این دیار بود بیش از همه جلب توجه نمود.

این بوسه می تونه به اندازه فردی که این کار رو انجام میده یا برای اون این کار رو انجام میدی منحصر به فرد باشه .

این گونه بوسه  ها تو شرایط خاص برای بیان احساسات توسط پدر زحمت کش روستایی داستان خاصی پشت شون پنهان بود و سرهنگ رحمانی این حس را دریافت نمود که هدف از بوسه چه بود.

این یکی بوسه از بهترین انواع بوسه هایی بود که همهی حاضران شیرینی ش رو درک کردند و این یعنی علاقه مردم مناطق روستاهای بخش سردار جنگل و وابستگی عاطفی  به فرزند دیار خودشان بود.

**حضور ارتش در عرصه های مختلف نشانه قدرت است**

خلبان رحمانی از روستای آبرود شهرستان فومن در جمع مردمان دیار خود می گوید به نیابت از سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و امیرسرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی به شما مردم سلام عرض می کنم و از جایگاه سربازی نیز ازهمه مسئولان شهرستان و مردم عزیز منطقه سردارجنگل سپاسگزارم که به این مجلس حضور یافته اید .

جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خطاب به امام جمعه شهرستان فومن گفت : از شما سپاسگزارم که درخطبه های نماز جمعه خود خدمات ارتش که در راستای اجرای فرامین فرمانده کل قوا انجام می گیرد را برای مردم تبیین می کنید .

وی وظیفه ذاتی ارتش را درکنار سایرنیروهای مسلح ایجاد امنیت پایدار وگسترش امنیت درسراسر مرزهای ایران اسلامی اعلام کرد و گفت : همانطور که مردم ایران مشاهده داشته اند ناوگروه نیروی دریایی ارتش پس از ۸ ماه دریانوردی در سراسر جهان به میهن خود بازگشتند واین اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است .

خلبان رحمانی یادآور رشادت های شهدای ۸ سال دفاع مقدس شد و افزود : ارتش دردوران دفاع مقدس ۴۸ هزار شهید را تقدیم نظام کرد شهیدانی که فرمانده ، زبده و مقتدر بودند مانند شهیدان شیرودی ، کشوری ، خلعتبری ، اقبال ، آبشناسان و غیره که همه به اندازه یک ارتش جنگیدند و همچکس نمی تواند خاطره جانفشانی این شهدا را فراموش کند .

خلبان رحمانی که از سوی فرمانده کل قوا نشان ایثار را برسینه دارد به اقدامات ارتش اشاره کرد و گفت:ارتش به عنوان سپرهای آهنین و قدرتمند دربرابردشمن، بواسطه دستور فرمانده کل قوا و فرماندهی کل ارتش ، محرومیت زدایی و  یاری مردم  را به جد پیگیر است و این امر را در حوادث و تنگناهای مختلف انجام داده  همانطور که فرمانده محترم کل ارتش فرمودند ارتش از مردم ، ارتش با مردم و درکنار مردم است و درزلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب زودتر از ستاد بحران درصحنه حضور داشته اند .

خلبان رحمانی به ایجاد شبکه بهداشت ، ساخت راه ، تامین آب و مسکن و هرآنچه که برای مردم صورت می گیرد  را وظیفه ذاتی همه ی مسئولان  خواند و گفت :هیچ منتی برمردم نیست و کسی اجازه ندارد بگوید که کاری انجام داده است.

جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خود را سرباز ارتش و ولایت خواند و تصریح نمود؛بنده سرباز ارتش هستم تا رفع محرومیت ها را به انجام برسانم همانطورکه در استان چهارمحال و بختیاری ۱۱ پروژه درحال انجام داریم و درسیستان و بلوچستان ، خارک ،زاهدان وهیرمند نیزطرح های محرومیت زدایی بدون توقف درحال اتمام است و در شهرستان فومن ۷۰ درصد طرح هایی که پیش بینی شده بود به اتمام رسیده ومابقی تا پایان امسال تقدیم مردم فومن خواهد شد.

وی  درکمال تواضع از حضور همه در این مراسم باشکوه تشکر کرد و گفت : دست همه کارگران و کسانی که دراجرای رفع محرومیت آب روستای آبرود تلاش کرده اند را می بوسم  و آنچه را که داریم عنایت و مرحمت خداوند بلند مرتبه است و اوست که به انسان عزت می دهد .

سرهنگ خلبان رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش و جانشین مرکزآموزش هوایی شهید وطن پوربا بیتی ازمولانا به سخنان خود پایان داد.

هر لحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر *** آرام تر از آهو بی باک تر از شیرم

هر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر *** رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر

گفتنی است؛  اجرای این پروژه که با تلاش نیروهای شرکت آب و فاضلاب استان و به ویژه شهرستان فومن و توزیع برق با دو شیفت کاری با حمایت و نظارت ارتش و همت همگانی مردم منطقه اجرایی شد.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان از طرح محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی با همکاری ارتش به اتمام رسیده که از این مبلغ تا امروز سه و نیم میلیارد تومان به حساب شرکت آب و فاضلاب و ۳۳۰ میلیون تومان به حساب شرکت توزیع برق اختصاص داده شد.

این چاه با آب دهی ۱۰ لیتر در ثانیه از خرداد سال گذشته استارتش در زمین اهدایی توسط دو خیر منطقه زده شد و در مهر ماه به پایان رسید و اکنون نیز انتقال آب با لوله گذاری به مشترکان روستایی ازحفر چاه تا لوله گذاری ۳۳۰۰ متر خط انتقال با لوله ۱۶۰ پلی اتیلنو محصور سازی چاه و محوطه و نیز هزینه برق رسانی به چاه،هزینه تجهیزات برقی و مکانیکی،تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ واسط و … به اتمام رسد.

پروژه آبرسانی در روستای آبرود و کنده سر ۴۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار می دهد که با کل اعتبار هزینه شده ۳٫۵میلیارد تومان وتعهدات باقیمان۱٫۴ میلیارد تومان که جمع کل ۴٫۹ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری