مهدوی با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه خانه شهر صنعتی رشت در حال انجام است ، اذعان داشت:پروژه احداث تصفیه خانه شهرصنعتی رشت بالای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

صفیر گیلان ؛ میر شمس الدین مهدوی مدیرعامل شهر صنعتی رشت در حاشیه برگزاری میز خدمت به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر ضمن تبریک هفته کارگر به کارآفرینان و کارگران بخش صنعت اظهار داشت:شهر صنعتی رشت یکی از بزرگترین مراکز صنعتی کشور و بزرگترین مرکز صنعتی استان است.

وی افزود:۲۰ هزار اشتغال در شهر صنعتی رشت وجود دارد که در راستای توسعه اقتصاد استان ، شهر صنعتی رشت میبایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیر عامل شهر صنعتی رشت خاطرنشان کرد:شهر صنعتی رشت به عنوان یک مجموعه خصوصی به صورت خودگردان اداره می شود و متاسفانه از ظرفیت ها و بودجه های دولتی بی بهره است.

وی با اشاره به اینکه از ارزش افزوده واحدهای فعال شهر صنعتی رشت چیزی عاید این مجموعه نمی شود ، گفت:سالانه صدها هزار میلیارد تومان ارزش افزوده توسط واحدهای صنعتی فعال در شهر صنعتی رشت ایجاد و به دارایی ، دهیاری ها و شهرداری ها پرداخت می شود درحالیکه شهرصنعتی رشت از این ارزش افزوده بی بهره است.

وی یادآور شد: در گذشته نیم درصد از یک درصد ارزش افزوده به شهر صنعتی رشت تعلق می گرفت که در احداث زیرساخت ها و اداره شهر صنعتی موثر بود اما متاسفانه از دوره قبل و این دوره از ارزش افزوده چیزی عاید شهر صنعتی رشت نمی شود.

مهدوی عنوان کرد:مکاتباتی با نمایندگان مردم در مجلس شورای در راستای تخصیص بخشی از ارزش افزوده به شهر صنعتی رشت صورت گرفته ، امید است بخشی از این ارزش افزوده به شهر صنعتی رشت اختصاص داده شود تا امورات مربوط به زیرساختی این شهر صنعتی انجام شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت های اصلی از قبیل آب ، برق ، گاز ، فیبر نوری و مخابرات انجام گرفته اما روشنایی معابر و آسفالت نیز باید انجام شود.

مهدوی با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه خانه شهر صنعتی رشت در حال انجام است ، اذعان داشت:پروژه احداث تصفیه خانه شهرصنعتی رشت بالای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است تا پایان سال به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شهر صنعتی رشت خاطرنشان کرد: زیرساخت های تصفیه خانه این شهر صنعتی بالغ بر ۳۰ هزار مترمکعب است و در ۱۰ هزار مترمکعب در دو مدول ساخته می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از تصفیه خانه شهر صنعتی رشت ، ۳۶ درصد آلودگی رودخانه ، مرداب و تالاب که به علت عدم وجود تصفیه خانه بود ، از بین برود.

مهدوی یادآور شد:افتتاح تصفیه خانه شهر صنعتی رشت نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی است ، ۱۴۰ میلیارد تومان از سوی صندوق محیط زیست در قالب تسهیلات تخصیص داده ولی اجرایی نشده است .

میر شمس الدین مهدوی تاکید کرد:با تخصیص و پرداخت ارزش افزوده می توان زیرساخت های شهر صنعتی رشت را ارتقا داد.

مهدوی با بیان اینکه معدل فعالیت شهرک های صنعتی کشور ۳۰ درصد است ، خاطرنشان کرد:شهر صنعتی رشت جز شهرهای صنعتی فعال کشور است.

به گفته مهدوی ، ۳۳۵ واحد صنعتی در استان وجود دارد از این تعداد ۲۴۰ واحد فعال ، تعدادی در حال ساخت و ساز و بالغ بر ۵۰ واحد نیز مشکلات سرمایه در گردش ، عدم تکنولوژی و … دارند.