به گزارش صفیر گیلان؛اسماعیل حیدری آزاد، فرماندار شهرستان بندرانزلی صبح امروز(۱۷آذر) در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر نمایندگی اداره اوقاف این شهرستان در فرمانداری بندرانزلی، اظهار کرد: مسئولیت یک امانت سنگین است به ویژه اینکه در حکومت اسلامی مسئولیت داریم. وی افزود: با اعطای مسئولیت به یک فرد در هر منصب با اعطای مسئولیت اعتماد […]

به گزارش صفیر گیلان؛اسماعیل حیدری آزاد، فرماندار شهرستان بندرانزلی صبح امروز(۱۷آذر) در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر نمایندگی اداره اوقاف این شهرستان در فرمانداری بندرانزلی، اظهار کرد: مسئولیت یک امانت سنگین است به ویژه اینکه در حکومت اسلامی مسئولیت داریم.

وی افزود: با اعطای مسئولیت به یک فرد در هر منصب با اعطای مسئولیت اعتماد می شود تا رضایت مردم را کسب کند.

حیدری آزاد خاطرنشان کرد: فعالیت ما در ادارات باید اثر بخش و نتیجه بخش باشد تا مردم، مبلغ فعالیت ما باشند.

وی در ادامه به بیان انتظارات از ادارات اوقاف پرداخت و گفت: اولین و مهمترین انتظار از اداره اوقاف به ثمر رساندن نیات واقفین است.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه مردم در زمان گذشته بخشی از اموال خود را حتما وقف می کردند، گفت: امروز به خاطر تبلیغات مسموم وقف کمرنگ شده و مانند گذشته نیست.

وی به سطح مطلوب رسیدن فرهنگ وقف را نیازمند تبلیغات و فعالیت فرهنگی درست دانست و افزود: وقف نیازمند حمایت دستگاها و ادارات است.

حیدری آزاد در ادامه با اشاره به اینکه از ضعف های جذب جوانان و نسل سومی ها به مساجد است، گفت: به خاطر رفتار نسنجیده و منیت برخی از افراد در مساجد حضور جوانان در مساجد کمرنگ شده است.

وی اعلام کرد: در بندرانزلی تعداد اندکی مسجد برای پخش اذان و اقامه نماز صبح به روی مردم باز است.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: وظیفه ماست که مساجد را احیا و جوانان را جذب کنیم و اهداف مبارزات اهل بیت را برای عموم مردم بازگو کنیم.

وی اذعان داشت: هر امام زاده ای در هر منطقه باید قطب فرهنگی باشد تا مرکزیت کارهای دینی را در کنار مساجد برعهده بگیرند.

حیدری آزاد، امام زادگان را قطب گردشگری دینی خواند و گفت: باید از این ظرفیت ها برای توسعه شهرها استفاده کرد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی برای همکاری در جهت بالندگی و رشد اداره اوقاف بندرانزلی اعلام آمادگی کرد و افزود: توسعه فرهنگ وقف به رونق و آبادانی شهرها کمک شایانی خواهد کرد.

ترویج وقف یک مسئولیت همگانی است

حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: سازمان اوقاف در خدمت اهل بیت، اسلام و بشریت است.

وی با بیان اینکه از نهادها و ادارات به ویژه فرمانداری ها، توقع همراهی با اوقاف داریم، گفت: ترویج سنت حسنه وقف یک مسئولیت همگانی است.

مدیرکل اوقاف گیلان یادآورشد: موقوفات، بقاع متبرکه و قرآن سه زمینه برجسته کاری سازمان اوقاف است و در هر سه زمینه ارتباط گسترده مستقیم با مردم دارد.

وی اضافه کرد: سازمان اوقاف را یک نهاد صد در صد مردمی است و بر همین اساس فعالیت در اوقاف یک مسئولیت مهم است.

علیزاده اظهار داشت: کمک به اوقاف کمک به دین و همه بشربت است.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را برای القای نامیدی نسبت به آینده کشور بین مردم انجام می دهند، گفت: همه و در هر مسئولیتی موظف به ایجاد روحیه امید در مردم هستیم.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: مسئولیت یک آزمایش الهی است و باید تلاش کرد از این مسئولیت ها برای خدمت به مردم استفاده شود.

در پایان این مراسم حجت الاسلام سید حسن فاضلی بعنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بندرانزلی منصوب و از تلاش های سید محمد میر مظفری تقدیر شد.