به گزارش صفیر گیلان؛ جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تالش در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد. در این نشست امیر محمدپور با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت : هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است. وی […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تالش در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست امیر محمدپور با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت : هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است.

وی با تشریح اهداف پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری ، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان افزود :ضرورت استحکام زیرساخت ها اجرای پدافند غیرعامل استحکام زیرساخت ها و جایگزینی و دو منظوره کردن تاسیسات باید مورد توجه مدیران دولتی و بخش خصوصی قرار بگیرد.

محمدپور با بیان اینکه استحکام زیرساخت ها در حوزه های راه، ابنیه و ساخت و ساز باید استاندارد سازی شده و کیفیت آن ها با پیوست پدافند غیرعامل همراه باشد،تصریح کرد: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد پدافند غیرعامل خوانده می شود و در جنگ نرم پدافند غیرعامل به مسائلی می پردازد که با کاهش صدمات و شکاف ها در باورهای نیک افراد جامعه ،میزان تاثیر گذاری حملات نرم را کاهش داده و قدرت بازپروری افکار را افزایش می دهد و امروز هدف نهایی دشمن این است که جمهوری اسلامی ایران مجدد پای میز مذاکره برود.

محمدپور شورای پدافند غیر عامل را بازوی قدرتمند اداره کل پدافند غیرعامل برشمرد و خاطرنشان کرد: موفقیت پدافند غیرعامل در گرو هماهنگی ها و همکاری های همه نهادها ، دستگاهها و مردم است.

در ادامه عیسی مهدوی فرماندار تالش با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در عصر کنونی اظهار کرد: امروز پیشرفت های علم و فناوری دیگر معطوف به جنگ سخت نمی شود بلکه جنگ نرم را هدف قرار داده اند.

وی افزود: دشمن به دنبال نقاط ضعف زیرساخت ها و منابع است که بتواند با ابزار خود نقاط ضعف را شناسایی کرده و تاثیر بگذارد.

مهدوی فرماندار شهرستان تالش پدافند غیرعامل را مقوله ای پیچیده خواند که نیازمند مدیریت است و می تواند با کمترین امکانات بهترین فرصت ها را به وجود آورد.

لازم به ذکر است: در این مراسم طی حکمی از سوی رییس شورای پدافند غیرعامل استان گیلان،عیسی مهدوی بعنوان رییس شورای پدافند غیرعامل شهرستان تالش منصوب و حکم خود را از سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان دریافت کرد.