رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه دریافت پیامک به معنای ثبت جریمه در زمان محدودیت تردد برای مالکان نیست، گفت: صحت جریمه باید از سامانه راهور ۱۲۰ استعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ سرهنگ امیر طالبی شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با بیان اینکه با اجرای محدودیت‌ها، جریمه‌های کرونایی و ترددهای غیرضروری در ماه‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این شرایط علاوه بر اعمال محدودیت‌های شبانه محدودیت‌های بین شهری بین شهرهای با وضعیت نارنجی نیز مورد توجه قرار دارد.

وی با تأکید بر برخورد پلیس با ترددهای غیر ضرور، گفت: در حال حاضر دو شهرستان رودسر و رودبار وضعیت نارنجی داشته و تردد به این شهرها ممنوع است.

رئیس پلیس راهور گیلان در ادامه با اشاره به اینکه صدور برگه‌های جریمه یکی از مواردی ایجاد نگرانی برای شهروندان است، افزود: از مالکین خودروهایی که به هر دلیلی برای آنها پیامک جریمه مبنی بر اینکه شما در این ساعت و در این محور تردد غیر ضروری داشته‌اید، پیامک می‌شود، باید دقت داشته باشند که این پیامک‌ها به منزله ثبت جریمه برای خودروها نیست.

وی ادامه داد: در انتهای پیامک‌ها شماره قبض و شناسه پرداخت آورده شده که بسیاری از شهروندان این پیامک را به منزله صدور جریمه تلقی کرده و اقدام به پرداخت مبلغ جریمه می‌کنند.

سرهنگ طالبی با بیان اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند که برخی از خودروها دارای برگه تردد و یا تردد ضروری شبانه بوده و یا ممکن است دوربین‌ها دچار اشتباه شوند، اضافه کرد: شهروندان باید از سایت راهور ۱۲۰ نسبت به ثبت این برگه جریمه مطمئن و سپس اقدام به پرداخت آن کنند صرفاً دریافت پیامک به معنای اعمال قانون و جریمه نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه اعمال محدودیت‌های ترددی سبب شده که برخی از شهروندان اقدام به دستکاری پلاک خودروهای خود کنند در این صورت دوربین‌ها شماره دستکاری شده را ثبت کرده و ممکن است این شماره‌ها مربوط به پلاک مالکین باشد که در آن ساعت و زمان در آن خیابان حضور نداشته‌اند.

سرهنگ طالبی با تأکید بر اینکه در صورت دریافت چنین اعتراضات و شکایتی، پلیس راهور به این موضوع رسیدگی می‌کند، افزود: در صورت صحت موضوع قبض جریمه حذف خواهد شد.

وی تأکید کرد: خودروهای دارای برگه تردد نگران اعمال قانون و صدور قبض جریمه نباشند.