به گزارش صفیر گیلان؛فاطمه رفیعی ، از راه اندازی پویش کمک های مردمی استان به سیل زدگان شمال و جنوب کشور خبر داد و اظهار کرد: این پویش با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و دفتر امور بانوان جمعیت هلال احمر استان راه اندازی شده است. وی افزود: همزمان با آغاز سال جدید […]

به گزارش صفیر گیلان؛فاطمه رفیعی ، از راه اندازی پویش کمک های مردمی استان به سیل زدگان شمال و جنوب کشور خبر داد و اظهار کرد: این پویش با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و دفتر امور بانوان جمعیت هلال احمر استان راه اندازی شده است.

وی افزود: همزمان با آغاز سال جدید و بارش های سیل آسا و وقوع سیل در تعدادی از استان ها شاهد آسیب دیدگی مردم شریف و نجیب شمال و جنوب کشورمان هستیم که بر اثر وقوع این بلای طبیعی با مشکلات و خسارات جدی مواجه شدند.

این مقام مسئول با اشاره به کمک های بی وقفه جمعیت هلال احمر و دستگاه های اجرایی، یادآور شد: مردم سیل زده علیرغم همه تلاش ها به دلیل وسعت حادثه همچنان نیازمند مساعدت و کمک های مردمی هستند.

رفیعی، نیمی از آسیب دیدگان ناشی از سیل اخیر را زنان و کودکان و سالمندان دانست و خاطرنشان کرد: به دنبال رایزنی دفتر امور بانوان وزارت کشور با جمعیت هلال احمر، اقلام بهداشتی مورد نیاز این قشر خاص در کنار بسته های حمایتی برای مناطق آسیب دیده از سیل تعبیه شد و مد نظر دستگاه های کمک رسان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه روز گذشته چهارمین محموله ارسالی گیلان شامل ۱۲۰ تن کالا با ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مناطق سیل‌زده گلستان، لرستان و مازندران ارسال شد، گفت: در این مرحله به صورت منسجم و متمرکز حدود ۹ میلیون تومان بسته ویژه مادر و کودک به مناطق آسیب دیده ارسال شد. البته تشکل های مردمی از همان ابتدا اقدام به ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی خود برای کمک به سیل زدگان کردند و همچنان استمرار دارد.

مدیرکل امور بانوان گیلان بسته های ویژه بهداشتی مادر و کودک را شامل شیر خشک، شیشه شیر، شیر، پد بهداشتی، پوشک و لباس زنانه و بچه گانه دانست و اضافه کرد: پودر رختشویی، صابون، شامپو، خمیر دندان و… نیز بسیار مورد نیاز است. در این راستا برخی از موسسات خیریه و تشکل های مردمی به صورت ویژه و اختصاصی اقدام به جمع آوری اقلام بهداشتی به ویژه شیر خشک کرده اند.

وی با اشاره به بافت فرهنگی برخی از استان های درگیر سیل، یادآور شد: با هماهنگی دفاتر امور بانوان استان های گلستان و خوزستان ارسال کفش و لباس محلی ویژه مناطق نیز مد نظر است.

به گزارش ایسنا، کمک های نقدی از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد کلیه بانک ها، شماره شبای ۹۲۰۱۲۰/۰۰۰۰/۰۰۰۰/۰۰۰۰/۰۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک ملت و کد دستوری #۱۱۲*۷۸۰* صورت خواهد گرفت.

/ایسنا