مسئول بدلکاران سینمای ایران اعلام کرد که طی تماس تلفنی خبر درگذشت ارشا اقدسی را دادند که به دیدار حضرت حق شتافت.

به گزارش صفیر گیلان، مجید فتحی مسئول بدلکاران سینمای ایران که به عنوان طراح بدلکاری بسیاری از کارها همچون سریال “مختارنامه” شناخته می شود خبر درگذشت ارشا اقدسی را تایید کرد‌.

 از بیروت تماس گرفتند و خبر درگذشت ارشا اقدسی را دادند. بسیار ضایعه دردناکی است که من به جامعه سینمایی و خانواده این بدلکار به یادماندنی تسلیت می گویم.

اقدسی روز چهارشنبه نهم مرداد ماه در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت و به هنگام ضبط صحنه‌ای مربوط به چپ کردن ماشین، دچار حادثه‌ شد که به دنبال آن، او را به بیمارستانی در بیروت منتقل کرده بودند.

او بنا بود در بیروت تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما از آنجاکه علائم حیاتی او بشدت پایین آمده بود، مانع از انجام عمل های جراحی شد.

در نهایت با وجود تلاش پزشکان ارشا اقدسی ساعت ۱۹:۳۰ به وقت بیروت و ۲۱ به وقت تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم ارشا اقدسی ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد. او رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی ژاپنی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. در سال ۸۴ در رشته تربیت‌بدنی، بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت ولی با دیدن آگهی دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی آشنا شد، از دانشگاه انصراف داد و کار بدلکاری را شروع کرد.

اقدسی با ادامه دادن بدلکاری توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شود و به دنبال آن سکوی بانجی جامپینگ احداث کرد و عنوان اولین مربی بانجی جامپینگ و تونل باد صبا در ایران را از آن خود کرد. ارشا اقدسی سرانجام در ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس کرد.

ارشا اقدسی یکی از برترین بدلکاران جهان بود که جوایز زیادی را کسب کرد. وی در فیلم‌های بسیاری به‌عنوان بدلکار حضورداشته و با کارگردانان و فیلم‌سازان مشهور دنیا و همچنین کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی همکاری داشته است.

آن طور که مسئول بدلکاران سینما گفته قرار است پیکر ارشا اقدسی در قطعه هنرمندان و کنار دوست و یار دیرینش پیمان ابدی به خاک سپرده شود.

صفیر گیلان؛درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید.