کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به حضور انبوه جمعیت زائران اربعین حسینی در مرز بین‌المللی خسروی و مسیرهای منتهی به مرز، از هموطنان خواست که برای رسیدن به مرز عجله نکنند و با صبوری منتظر اطلاع رسانی ستاد اربعین باشند.

صفیر گیلان،بهمن امیری مقدم امروز با اشاره به آخرین وضعیت تردد زائرین از مرز خسروی، اظهار کرد: با توجه به مراجعه حجم قابل‌توجهی از زائران اربعین حسینی طی شب گذشته و صبح امروز به مرز خسروی، هم‌اکنون در پایانه بین المللی خسروی و مسیرهای منتهی به آن، شاهد ازدحام جمعیت هستیم و به همین دلیل مراجعه زائران جدید سبب معطلی و سرگردانی آنان خواهد شد.

امیری‌مقدم گفت: تمام تلاش ما و همکارانم در استان کرمانشاه این است که انبوه زائران حاضر در مرز خسروی به‌سلامت و راحتی از مرز عبور داده شوند که این کار هم احتمالاً تا پایان امروز به طول خواهد انجامید.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود امکانات در داخل عراق و محدودیت ورود زائر به این کشور، امکان عبور دادن همه زائران در زمان محدود وجود ندارد، زیرا سبب تجمع آن‌ها در آن‌سوی مرز می‌شود که در شرایط گرمای شدید هوا و کمبود امکانات اسکان و پذیرایی در مرز، سبب سختی و فشار برای زائران گرامی می‌شود.

امیری‌مقدم عنوان کرد: پس‌از عبور زائران حاضر در قصرشیرین و پایانه بین‌المللی خسروی، اطلاعات لازم برای مراجعه مردم از طریق رسانه ملی و رسانه‌های رسمی اعلام خواهد شد تا زائران گرانقدر با آرامش و امنیت خاطر به مرز خسروی مراجعه و از این مرز راهی کربلای معلی شوند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تامین یک سفر زیارتی آسان، ارزان و ایمن برای تمام زائران هدف اصلی ما در استان کرمانشاه است و در این زمینه از ماه‌ها قبل تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم، اما تحقق این هدف نیازمند همراهی و همکاری زائران عزیز نیز هست.

  • منبع خبر : ایسنا