ولی جهانی خبر داد؛

از بازگشایی چند غار طبیعی تا ثبت کلوچه فومن

  پرینت
از بازگشایی چند غار طبیعی تا ثبت کلوچه فومن
شناسه خبر : 53964 | تاریخ انتشار : 29 دی 1400 - 16:22 | 133 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از بازگشایی چند غار طبیعی در بخش دیلمان اشاره کرد و گفت:کلوچه فومن هم که سال‌ها به دنبال آن بودیم ثبت ملی شود توانستیم ثبت ملی کنیم.

ولی جهانی با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۸ دی ماه تا ۲۶ بهمن ماه برنامه‌های متعددی در سطح استان در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی برگزار خواهد شد، گفت: همایش‌های مختلفی در هر شهرستان با توجه به برند همان شهرستان برگزار خواهیم کرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار در استان گیلان این اداره کل برنامه‌های متنوعی برای ایام الله دهه فجر خواهد داشت، افزود: برای دهه فجر، ۱۶۴ برنامه مدون در کل استان برگزار خواهد شد که شامل جشنواره‌های غذا و خوراک، همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، بهره برداری از کارگاه‌های صنایع دستی، افتتاح و رونمایی از مرمت بناهای تاریخی که از سوی بخش خصوصی و نیز میراث فرهنگی صورت گرفته است.

وی در ادامه از بازگشایی چند غار طبیعی در بخش دیلمان اشاره کرد و گفت: مجتمع گردشگری کشاورزی که به صورت مستقیم برای ۱۷۰ نفر شغل ایجاد کرده در دهه فجر افتتاح خواهد شد و همچنین جشنواره قلعه رودخان برای اولین بار در داخل قلعه برگزار می‌شود.

جهانی گفت: متولی کارهای گردشگری در استان گیلان، معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است و هرگونه طرح و برنامه در زمینه گردشگری و نیز پایگاه‌های گردشگری سازمان‌ها و ادارات دیگر باید با معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هماهنگ باشند.

جهانی در ادامه به میزان ثبت آثار ملی گیلان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۲۰۰ اثر تاریخی در استان گیلان داریم و ۱۲۰۰ اثر تاریخی ثبت شده داریم و ۵ اثر طبیعی و ۱۳ اثر نا ملموس و ۹ اثر منقول ثبت شده است.

وی افزود: کلوچه فومن هم که سال‌ها به دنبال آن بودیم ثبت ملی شود توانستیم ثبت ملی کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری  در ادامه گفت: یکی از اقدامات دیگری میراث فرهنگی و گردشگری در ایام دهه فجر به نمایش گذاشتن جام رشی بوده که در حال حاضر در موزه ملی ایران و باستان نگهداری می‌شود و چندین بار در کشورهای مختلف به نمایش گذاشته شده اما خود مردم گیلان تا بحال آن را از نزدیک ندیدند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
جمع آوری کابل های مسی و جایگزینی با فیبرنوری در روستای آزاد محله شهرستان شفت
۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است
تبدیل مجوزها مصداق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه/کسب جایگاه دوم گیلان از میان ۳۱ استان کشور در تبدیل مجوزها/ قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز کاغذی در آینده نزدیک
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.