به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،مدیر جهادکشاورزی فومن از انجام شخم زمستانه در ۳درصد اراضی شالیزاری فومن خبر داد و گفت:تاکنون شخم زمستانه در بیش از ۴۰۰هکتار از اراضی شالیزاری فومن انجام شده است. ،مهندس محمدرضا ابراهیم‌زاده با اشاره به آغاز شخم زمستانه در اراضی شالیزاری فومن اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان بیش از سه […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،مدیر جهادکشاورزی فومن از انجام شخم زمستانه در ۳درصد اراضی شالیزاری فومن خبر داد و گفت:تاکنون شخم زمستانه در بیش از ۴۰۰هکتار از اراضی شالیزاری فومن انجام شده است.

،مهندس محمدرضا ابراهیم‌زاده با اشاره به آغاز شخم زمستانه در اراضی شالیزاری فومن اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان بیش از سه درصد از اراضی خود را زیر شخم زمستانه برده‌اند.

وی با بیان اینکه فومن دارای ۱۳هزار و ۸۷۰هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: تاکنون شخم زمستانه در بیش از ۴۰۰هکتار از اراضی شالیزاری فومن انجام شده است.

ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: از بین رفتن علف‌های هرز،ذخیره آب، رطوبت و از بین رفتن پناهگاه زمستانه آفاتی چون کرم ساقه‌خوار برنج از مزیت‌های شخم زمستانه است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن در پایان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان یک میلیون و ۵۵۰هزار لیتر سوخت گازوئیل و ۴۳۰هزار لیتر نفت سفید برای هزار و ۷۰نفر در فومن جهت انواع ماشین‌آلات کشاورزی، مرغداری‌ها و شالیکوبی‌ها توزیع شده است.