مراسم تقدیر از «علی باستی» رئیس سابق پارک علم و فناوری گیلان با حضور مسئولان، فعالان حوزه دانش بنیان و خبرنگاران برگزار شد.

صفیر گیلان؛«مجتبی مؤمنی» نماینده شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری گیلان امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از تلاش‌های «علی باستی» رئیس سابق پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به اینکه وی برای افتتاح کارخانه نوآوری، گسترش شتاب دهنده‌ها و فضای کار اشتراکی اشاره کرد و گفت: در فضایی هستیم که گاهی همان افرادی که اکوسیستم را نمی‌شناسند و در مورد واژه دانش بنیان و اکوسیستم استارتاپی کوچک‌ترین اطلاعاتی ندارند به خود اجازه می‌دهند در این موارد صحبت کرده و اظهار نظر کنند.

در انتخاب مدیران داشتن دو مؤلفه دانش و تخصص اهمیت دارد

در ادامه، «محمود مرادی» عضو هیأت علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان هم در این مراسم با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار در کشورمان وضعیت خوبی ندارد، اضافه کرد: فازهای اول و دوم توسعه و ایجاد پارکهای علم و فناوری که شامل ترغیب فعالان کسب و کارها و تعامل با آنها بود به خوبی در گیلان استارت زده شد به طوری که در حال حاضر دانشجویان با پارک علم و فناوری آشنایی کاملی دارند.

«دانیال سمیعی» مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: نوع عملکرد مدیریت سابق پارک علم و فناوری استان گیلان به همه نشان داد با ارزشهای بلند مدت اخلاقی می‌توان منافع سیاسی و اقتصادی و تجاری را عملیاتی کرد و به پیش برد.

ترغیب بخش خصوصی برای ورود به فضای کارآفرینی بسیار دشوار است

«علی باستی» رئیس سابق پارک علم و فناوری استان گیلان هم در این مراسم ترغیب بخش خصوصی برای ورود به حوزه فضای نوآوری و کارآفرینی را بسیار سخت و دشوار دانست و گفت: در پنج سال گذشته برنامه استراتژیک و راهبردی پارک علم و فناوری استان گیلان را تدوین و مرکز نوآوری صنایع خلاق را راه‌اندازی کردیم زیرا گیلان در حوزه خلاقیت بسیار مستعد است و چنین فضاهایی باید در آن گسترش پیدا کند.

رئیس سابق پارک علم و فناوری استان گیلان ثبت عنوان جهانی شهر خلاق خوراک رشت را فرصتی بسیار خوب برای این شهر و فضای نوآوری و خلاقیت ذکر کرد و افزود: در سالهای اخیر تلاش کردیم با راه‌اندازی صندوق پژوهش و با برگزاری انواع دوره‌های ویژه ارتقا و تقویت اکوسیستم برای استان گیلان مثمر ثمر واقع شویم.

باستی ترکیب دولت و بخش خصوصی در پارک علم و فناوری را اقدامی اثرگذار دانست.