به گزارش صفیر گیلان؛از ” قطرونک ” عضو جدید در عرصه فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون در یک جشن یلدایی رونمایی شد . جشن یلدا همراه با اهداکنندگان زندگی جشن ” یلدا همراه با اهداکنندگان زندگی ” با هدف فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون در ایام خاص و شاد  با حضور پرسنل انتقال […]

به گزارش صفیر گیلان؛

جشن یلدا همراه با اهداکنندگان زندگی

جشن ” یلدا همراه با اهداکنندگان زندگی ” با هدف فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون در ایام خاص و شاد  با حضور پرسنل انتقال خون استان گیلان ( سفیدپوشان سلامت ) ، نمایندگانی از انجمن بیماران هموفیلی ، انجمن بیماران تالاسمی ، انجمن بیماران سرطانی ، اهداکنندگان پلاکت و خون برگزار شد

#اهدا_خون_کار_خیر است .

در همین راستا و با هدف یادآوری اینکه در ایام شاد مثل شب یلدا ، شب عید نوروز و اعیاد و ایامی از این دست با اهدا خون و پلاکت همراه بیماران و خانواده های آنها باشیم ، جشنی با عنوان جشن یلدا همراه با اهداکنندگان زندگی برگزار شد  .

دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان از حضور همه حاضران تقدیر کرد و افزود : حضور انجمنهای هموفیلی ، تالاسمی و سرطانی در کنار اهداکنندگان خون و پرسنل انتقال خون نشان از همدلی دارد .

دکتر مرادی به محمد مرادپور رکودار اهداپلاکت کشور اشاره کرد و افزود : افرادی ایثارگر که بیش از ۵۰ دقیقه وقت خود را برای اهداپلاکت می گذارند و در ترویج این فرهنگ هم پیش قدم هستند ، انسانهای خاص هستند که زبان از بیان آن قاصر است .

مدیرکل انتقال خون استان گیلان به حضور حامیان اشاره کرد و افزود : درصدد برنامه ریزی برای طرحهای حمایتی از اهداکنندگان هستیم که یکی از این موارد طرحهای حوزه جوانان است که با شرکت رایان فن آوری در حال مذاکره هستیم .

دکتر ایزدی پور مدیر پزشکی و واحد برنامه ریزی و جذب اهداکنندگان خون استان گیلان هم به پروسه اهداخون اشاره کرد و افزود : در راستای تامین خون ، نفرات و امور زیادی طی می شود که بعضا نامی برده نمی شود ، از واحد پذیرش ، معاینه ، خونگیری ، واحد سیار ، فرآوری ، آزمایشگاه ، توزیع خون و اهداکنندگان خون و پلاکت که عاشقانه در امور خود فعالیت دارند .

سمیه عظیمی روابط عمومی انتقال خون استان گیلان به لزوم فرهنگ سازی فراگیر اشاره کرد و افزود : بسیاری از اهداکنندگان خون به صورت مورثی و با مطالعه شخصی و ارتباط شغلی با این مقوله آشنا هستند و حضور می باند ، اما باید همه جامعه به مواهب این امر و نیاز بیماران آشنا شوند تا در ای امر خیر یاری رسانند.

روابط عمومی انتقال خون استان گیلان به تفکر فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود : بسیاری از افراد به هر دلیلی علمی یا پزشکی یا شخصی نمی توانند اهداخون داشته باشند ، اما می توانند در فرهنگ سازی ما را همراهی کنند و معتقدیم که همه افراد می توانند #مروج_اهدا_خون باشند .

این جشن که با مشارکت گیل یاران پلاکت ، انتقال خون استان گیلان ، موسسه فرهنگی ، هنری خاطره سرای نشاط و حمایت بی دریغ مدیریت رستوران پلاکباب برگزار شد ، بخشهای متعدد سرگرم کننده و در عین حال تخصصی ، فرهنگی و اطلاع رسانی بود .

” قطرونک ” عضو جدید در عرصه فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون   

” موسسه خاطره  سرای نشاط  ” که در زمینه ساخت مجموعه های تلوزیونی ، فیلم و سریال فعالیت می نماید بر اساس تفاهم نامه ای که با انتقال خون استان گیلان دارد ، پس از مشاوره و نشستهای متعدد با روابط عمومی و واحد برنامه ریزی و جذب اهداکنندگان ساخت یک تن پوش را در دستور کار قرار داد . پس از یک ماه کار و پیشنهاد چند طرح این تن پوش و یک ملودی ، ترانه با محوریت اهداخون در این جشن رونمایی شد .

 در این مراسم خواننده جوان ” نوید یحیایی ” حضور داشتند و خواننده جوان جهان داربه اجرا چند کار شاد پرداختند و همچنین ” امیر حسین احقر ” به اجرای استند آپ پرداخت .

در این مراسم از دو بازنشسته انتقال خون استان گیلان ، سرکار خانم کاردان و سرکار خانم تقدیر شد .