صفیر گیلان؛شراره کاوسی با حکم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان سرپرست مدیریت و برنامه ریزی گیلان منصوب شد.

به گزارش صفیر گیلان؛از رشت، قصه از آنجا شروع شد که در تاریخ  محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، به دلیل بازنشستگی محمدی«شراره کاوسی» را به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان منصوب کرد.

این خبر البته با حکم مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور،که شراره کاوسی را به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۰  ابقاء کرد با حرف و حدیث های زیادی همراه شد.

موضوع “انتصاب مدیران غیربومی” همیشه در استان پهناور  و سر سبز گیلان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل خیلی عالی وجود داشته است که رسانه‌ها و مطبوعات هرچند مدت یک بار این مسئله را با توجه به انتصاب مسوولین غیربومی مطرح می‌کنند.
امروز در این استان(گیلان)،ایثار و شهادت حرف ها برای گفتن دارد ،مردان مبارز چون میرزا کوچک و عالمان و عارفان چون آیت الله بهجت و در حوزه فرهنگ جز برترین ها هستیم.
در استان گیلان دانش و فناوری و عمق تحقیق و نوآورىِ علمی، در رشته‌های متعددی زبانزد است و دانشمندانی از شهر و استان ما، جزو چهره‌های بین‌المللىِ دانش محسوب میشوند و در این استان در پزشکی، در صنایع الکترونیک،  در حوزه دین و عرفان ، در رشته‌های علوم و در رشته‌های مهندسی، پیشقدم است.
امروز در گفتگو با یک فعال اجتماعی دریافتیم که یکی از منافع نیروهای بومی این است که به محیط کار و ظرفیت‌های استان آشنایی کامل دارند، دلسوز مردم هستند و از توانایی‌‌هایشان، نفوذ کلام و نفوذ قدرتشان در جهت منافع عموم استفاده می‌کنند.
 و در واقع یک نوع غرور ملی و منطقه‌ای نیز باعث می‌شود زمان بیشتری کار کنند و در نهایت کارآیی و اثربخشی بالاتری داشته باشند، یعنی سعی می‌کنند اگر یک ریال هزینه می‌شود در حد آن یک ریال نفعی داشته باشد.
این  استاد دانشگاهی افزود:منفعت استفاده از نیروهای بومی بسیار بالااست، استفاده از نیروهای بومی اگر ده درصد مشکل داشته باشد ولی ۹۰% سوددارد لذا وقتی که شخصی کاری که انجام می‌دهد برای خودش است، وقتی که می‌بیند نقش و تأثیر اعمالش نه تنها در بحث اداری بلکه در بحث اجتماعی به خانواده، گذشته و آینده‌اش برمی‌گردد و حتی پس از مرگش نیز باقی می‌ماند بی‌شک بیشتر کار می‌کند.
وی افزود؛مدیران بومی به دلیل آگاهی، تسلط و دلسوزی که به منطقه خود دارند باعث پیشرفت آن منطقه شده و همچنین با توجه به دو شاخصه تخصص و تعهد برای یک پست مدیریتی و جمع شدن هر دو در یک فرد بومی، این شخص برتمامی افراد ارجحیت خواهد داشت.

گفتنی است شراره کاوسی دارای  بیست و سه سال سابقه کاری در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دانش آموخته رشته اقتصاد نظری در مقطع کارشناسی، رشته برنامه ­ریزی سیستم­ های اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد از دانشگاه­ های شهید بهشتی، علوم تحقیقات تهران و دانشگاه فردوسی مشهد است.

مدرس رشته اقتصاد ، مولف سه کتاب و ده مقاله علمی پژوهشی در زمینه مباحث توسعه و رشد
،با سابفه کاری در انجام کارهای اجرایی و مطالعاتی در حوزهای اقتصاد ، امایش و برنامه ریزی منطقه ای . اشتغال و سرمایه گذاری و بودجه
مسئول دبیرخانه تهیه و تدوین برنامه های توسعه در سطوح استانی و شهرستانی ، مسئول دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان گیلان ،
مسئول پی گیری تهیه و تدوین اسناد توسعه روستایی و شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری و اشتغال نقاط روستایی استان
رییس گروه های اقتصاد ، امایش و اشتغال سرمایه گذاری سازمان مدیریت ،

مدیر مرکز اموزش و پژوهش های توسعه و اینده نگری ،
مشاور رییس سازمان و مسول حوزه برنامه ریزی
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان

«شراره کاوسی» مسئولیت معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان را نیز برعهده دارد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری