صفیر گیلان؛مسلما نخستین گام در این مسیر انتخاب استانداری شایسته توانمند و آشنا به امور و در راس شایستگی‌ها و توانمندی‌ها، برخورداری از عالی ترین مراتب تعهد به تفکر انقلابی و جهادی است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ این مجموعه خبری در نظر دارد مهم‌ترین سوالات، مشکلات و دغدغه‌های مربوط به انتخاب استاندار گیلان  را که جامعه مخاطب آن یعنی مردم و …… با آن مواجه هستند، به مسئولان وزارت کشوری برساند و بدون واسطه پاسخ آن‌ها و انتخاب آنها  را دریافت کنددر نظر داریم تا دغدغه‌ها و چالش‌های خبرنگاران گیلانی را در بحث انتخاب استاندار گیلان که با ما مطرح کردند به سمع و نظر شما مخاطبان ارجمند برسانیم.

 

زلیخا صفری خبرنگار صفیر گیلان در این حوزه می فرمایند؛  با تشکیل دولت مردمی که به حق طلیعه امید به حل مشکلات و تسریع روند توسعه کشور را در دل های مردم شریف و دلسوزان نظام و انقلاب روشن کرده است، افکار عمومی در استان پهناور و سرسبز گیلان نیز منتظر تحقق و تشکیل این دولت در مقیاس استانی و جاری و ساری شدن این تفکر در  جای‌جای جغرافیای پهناور خاکی و نیز محدوده مدیریت خود است.

مسلما نخستین گام در این مسیر انتخاب استانداری شایسته توانمند و آشنا به امور و در راس شایستگی‌ها و توانمندی‌ها، برخورداری از عالی ترین مراتب تعهد به تفکر انقلابی و جهادی است.

در حالیکه در این ایام  بحث انتخاب استاندارگیلان به اصلی ترین بحث در استان تبدیل شده و افکار عمومی مردم متدین و دلسوزان انقلاب، منتظر انتخاب نماینده عالی دولت در گیلان پهناور و کهن که به تعبیردیار میرزا کوچک و سردارانی چون املاکی،خوش سیرت،قلی پور و بیگلو،گلستانی،حق وردیان،رضوان خواه،اصغری خواه،لاهوتی،دهقانی و …. است، هستند، متاسفانه شاهد برخی رفتارها از سوی گروه ها و افراد خاص هستیم؛ لذا لازم می دانم نکات زیر را به استحضار مردم شریف استان برسانیم؛

استان گیلان در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری ( در سه محور مذهبی، تاریخی و سلامت) و  …. دارای پتانسیل های ارزشمندیست که در کنار ظرفیت‌های بی نظیر فرهنگی و همچنین برخورداری از برکت وجود۸ هزار شهید والامقام، شناسه‌های ارزشمندی برای تعبیر و عنوان استانی فاخر  محسوب می‌شود.

با کمال تاسف باید اذعان کرد که علی رغم همه ویژگی‌ها، پتانسیل ها و برکات ارزشمند الهی و “نیروهای انسانی متخصص، توانمند و متعهد بومی”، این استان همواره قربانی کشمکش‌های سیاسی درون گروهی جناح های مختلف سیاسی، در هر دو گروه و طیف، بوده و به تعبیری دود این اختلافات و نزاع های سیاسی به چشم مردم بزرگوار و صبور این استان رفته است.

اکنون با عنایت به اینکه با اراده مردم شریف ایران فضای جدیدی با “رویکرد خدمت انقلابی و جهادی” در کل ارکان تصمیم گیری و اجرایی کشور حاکم شده، این پرسش جدی در استان گیلان مطرح است که چرا مدعیان  با فشارهای حاشیه ای خود اجازه نمی دهند در یک فضای سرشار از سلامت، با تکیه بر معیار شایسته‌سالاری، تعهد و تخصص استاندار این استان انتخاب شود؟!

امروز پرسش جدی از برخی دوستان روشنفکر،دوستار گیلان اینست که رفتارها و فشارهای سیاسی خاص شما در بحث انتخاب استاندار گیلااان  با کدام یک از معیارهای انقلابی‌گری و ارزشی و خدمت صادقانه به مردم همخوانی دارد؟!

به راستی رفتارها و فشارهای خاص سیاسی منفعت طلبانه گروهی که حاصل زد و بند های آنچنانی در محفل های چند نفره است، با کدام متر و میزان اندازه معیار انقلابی بودن ومردمی بودن، جهادی بودن همخوانی دارد؟!

ما رسانه های گیلان به عنوان  وظیفه جهادی در همین ابتدای دوره جدید از مدیریت اجرایی کشور بی پرده و بدون هیچ مصلحت اندیشی اعلام می کنیم، بر اساس منشور و بیانیه ارزشمند و راهگشای گام دوم انقلاب و منویات رهبر فرزانه و حکیم مان هیچ خط قرمزی جز ارزش‌های انقلاب و خدمت خالصانه و متعهدانه به مردم شریف که موکد منویات‌ رهبری فرزانه است،

و ابتدای امر تذکر می دهیم و در صورت بی‌توجهی، در مراحل بعد ضمن معرفی آشکار و بیان جزئیات کامل پشت پرده این سهم خواهی ها، اجازه نمی دهیم مردم استان شاهد انحراف از انقلابی گری در  فضای عطرآگین گام دوم انقلاب در این خطه باشند.

از علما، صاحبان اندیشه، بزرگان دلسوز  و … استان درخواست کرده و انتظار داریم که بر اساس تکلیف انقلابی، در همین ابتدای امر موضع قاطع و بصیرانه خود در برابر این اندک افراد و گروه‌ها را اعلام و با برخوردی قاطع، بصیرانه و  انقلابی، فضایی ایجاد کنند، تا  یک مرتبه و برای همیشه مردم شریف و بزرگوار و انقلابی استان سرسبز گیلان  روی آرامش به خود ببینند و به آنچه مستحق و شایسته آن هستند برسند.

بدون شک توسعه، عمران و  آبادانی متکی بر تفکر ناب و خالصانه انقلابی و جهادی و نیز اعتلای بیش از پیش فرهنگی و معنوی مردم شریف استان گیلان است

و در پایان؛ به رئیس جمهور محترم و مردمی  و وزیر محترم کشور، که خود فرزند شایسته این خاک معطر به عطر شهادت هست، نیز عرض می‌کنیم که به پشتوانه رای قاطع و انقلابی مردم شریف استان و حمایت دلسوزان، شخصیت‌های مخلص انقلابی و ایثارگرانگیلان، تحت تاثیر فشارهای سیاسی این گونه افراد و گروه‌های اندک منفعت اندیش و محفلی و افراد  وابسته به آنان قرار نگرفته و در انتخاب استاندارگیلان شجاع و انقلابی عمل نمائید چرا که اگر قرار باشد از همین ابتدای امر زیر فشار این گروه ها باشید بدون شک در تحقق وعده هایی که به مردم بزرگوار مان  داده‌اید ناتوان خواهید بود و بدانید بر اساس نص صریح فرمایش امام راحل(ره) و منشور ارزشمند گام دوم رهبر فرزانه  در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولین  جز وام داری  به مردم ،  وام دار هیچ گروه و دسته و جریانی نیستند.

ما نیز به عنوان چشمان بیدار و محافظان حریم مقدس انقلاب، اجازه نخواهیم داد شجره طیبه انقلاب در گام دوم خود مسیری جز خدمت به مردم  داشته باشد و لحظه ای از مطالبه گری آن غفلت نخواهیم کرد.

 

“ارتباط با صفیر گیلان؛

safiergilan@

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری