مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اعلام کرد:

استخراج غیرمجاز رمز ارز ۳۵ میلیارد تومان به صنعت برق گیلان ضرر و زیان وارد کرد

  پرینت
استخراج غیرمجاز رمز ارز ۳۵ میلیارد تومان به صنعت برق گیلان ضرر و زیان وارد کرد
شناسه خبر : 46213 | تاریخ انتشار : 25 خرداد 1400 - 8:32 | 336 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

محمد اسماعیل هنرمند در اولین جلسه کارگروه استانی ساماندهی مراکز غیر مجاز رمز ارزها با اشاره به خسارات وارده به صنعت برق استان افزود: ۴۸۰۰ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در ۳۳ مکان با هوشیاری مامورین انتظامی و همکاری مردمی در استان گیلان کشف و ضبط شد.

به گزارش صفیر گیلان؛محمد اسماعیل هنرمند در اولین جلسه کارگروه استانی ساماندهی مراکز غیر مجاز رمز ارزها با اشاره به خسارات وارده به صنعت برق استان افزود: ۴۸۰۰ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در ۳۳ مکان با هوشیاری مامورین انتظامی و همکاری مردمی در استان گیلان کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: رمز ارزهای غیر مجاز ۳۵ میلیارد تومان به صنعت برق استان ضرروزیان وارد کردند و علاوه برآن باعث ناپایداری برق و بروز مشکلات فراوان برای بخش‌های تولیدی، صنایع ومصارف خانگی شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با ابراز خرسندی از همکاری نهادها و ارگانهای ذی‌ربط از مقامات قضایی خواست با صدور حکم بازرسی آنی ازمراکز مشکوک به استفاده از ماینر‌ها اقدام شود تا از جابجایی و پنهان کاری دستگاه‌های غیر مجاز جلوگیری شود.

هنرمند در همین راستا تصریح کرد: سودجویان جهت استخراج رمزارز غیر مجاز از کارگاههای صنعتی متروکه یا کارگاههای خالی و بخشی هم از خانه‌های مردم استفاده مینمایند لذا با تسریع صدور حکم بازرسی از سوی مقامات قضایی میتوان از پنهان کاری وجابجایی ماینر‌ها ممانعت کرد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا کنون در استان گیلان مجوزی برای رمز ارزها صادر نشده است ودرهمین ارتباط اگر در مجاورت محل سکونت یا هر محیطی دیگر، کسی از وجود ماینر‌ها اطلاعاتی کسب کرد مراتب را به مراکز ذیربط گزارش نماید ضمن دریافت ۲۰میلیون تومان جایزه نقدی مراتب به صورت محرمانه تلقی خواهد شد.

این گزارش حاکی است در اولین جلسه کار گروه استانی ساماندهی رمز ارزهای غیر مجاز که در ستاد شرکت توزیع برق استان برگزارشد نمایندگان ارشد مقام قضایی استان، اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی، فرماندهی انتظامی استان، سازمان صمت، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نماینده شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، مدیرکل امنیتی و انتظامی و اتباع استانداری گیلان وجمعی از دیگر معاونین و مدیران شرکت حضور داشتند.

در این نشست عنوان شد باید تمهیدات لازم برای ساماندهی دریافت مجوز برای تولید رمزارز بصورت قانونی اندیشده شود تا این مراکز بصورت قانونمند در زیر چتر نظارتی فعالیت نمایند.

در بخش پایانی این نشست پس از بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات حاضرین در این جلسه مصوب شد ضمن برگزاری منظم جلسات کارشناسی در این راستا، جهت تسریع در پیگیری پرونده مراکز رمز ارز غیر مجاز، شعبه‌های دادگاه جداگانه‌ای در استان اختصاص یابد، همچنین با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری و سایر نهادها نظارتی رصد مراکزی را که مصرف اینترنت بالا و غیر معمول دارند به منظور شناسایی مزارع استخراج غیر مجاز بیت کوین به طور جدی و مستمر مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است مقامات حاضر در جلسه برای عبور از پیک بار تابستان پیش رو وجلوگیری از خاموشی‌های احتمالی قول مساعد همکاری دادند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
فعالیت ۷۰۴ واحد اقامتی گردشگری در ایام نوروز در شهرستان
نشست نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دومین بیمارستان قدیمی رشت پلمپ شد/بعد از تعطیلی بیمارستان فامیلی رشت نوبت به توتونکاران رسید
مماشات نخواهم کرد
جای خالی«کاظم تسیه»کار آفرین برتر و برنده جایزه «میدون» از میان شرکتهای بزرگ دانش بنیان
… باز دم آنها گرم! / آقای رئیسی! فکر می‌کردیم شما که بیایید شایسته سالاری حاکم می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.