به گزارش صفیر گیلان، مرتضی مسرور، استاد دانشگاه و کارشناس حوزه حمل‌ونقل اینترنتی در همایش تحول فرهنگ حمل‌ و نقل اینترنتی گیلان که ظهر امروز (۱۰ تیر) در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد. با اشاره به پیشروی تکنولوژی در عرصه الکترونیک اظهار کرد: فرهنگ شهروندی و تکنولوژی یکی از لازمه‌های عصر کنونی در […]

 

به گزارش صفیر گیلان، مرتضی مسرور، استاد دانشگاه و کارشناس حوزه حمل‌ونقل اینترنتی در همایش تحول فرهنگ حمل‌ و نقل اینترنتی گیلان که ظهر امروز (۱۰ تیر) در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد. با اشاره به پیشروی تکنولوژی در عرصه الکترونیک اظهار کرد: فرهنگ شهروندی و تکنولوژی یکی از لازمه‌های عصر کنونی در جامعه است که با سرعت در حال پیشروی هستند و عکس رقابت در آن روزبه‌روز تنگ‌تر می‌شود.

وی با اشاره به تعریف شهروند الکترونیک افزود: امروزه شهروند الکترونیک به کسی گفته می‌شود که حداقل دانش لازم در برابر مفاهیم پایه فناوری اطلاعات و علوم ارتباطات داشته باشد و بتواند از آن در حوزه حمل‌ونقل اینترنتی به کار بگیرند.

مسرور با اشاره به حمل‌ونقل هوشمند و لزوم به‌کارگیری آن در عصر کنونی گفت: به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل مسافر و سایر ملزومات امروزه به یک اصل تبدیل‌شده و همه جوامع به سمت آن در حال حرکت هستند.

استاد دانشگاه و کارشناس حوزه ترافیک الکترونیک با تأکید بر اینکه سیستم حمل‌ونقلی کشور نیازمند توسعه و نمو است افزود: سیاست‌های مربوط به حمل‌ونقل همچنان معطوف به وجه فیزیکی بوده و از جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و محیطی غافل هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه به لحاظ ابزاری و تکنولوژیک در کشور کاستی و کمبود وجود ندارد خاطرنشان کرد: زیرساخت ارتباطات الکترونیک در کشور در حد نیاز فراهم است و آنچه در عرصه حمل‌ونقل الکترونیک نیاز است فرهنگ‌سازی و افزایش دقت نظر درزمینه بهره‌برداری هرچه سریع‌تر و کارآمدتر از این ابزارها است.