واثق کارگرنیا با اشاره به وجود ۳۰ پارک در سطح رشت، اضافه کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به همراه هیئت ورزش‌های همگانی باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش همگانی در محلات این شهر استفاده کند.

به گزارش صفیر گیلان؛محمد حسین واثق کارگرنیا عصر سه شنبه در دیدار با رئیس هیئت ورزش‌های همگانی گیلان با اشاره به دور شدن مردم از انجام ورزش با پیشرفت و ماشینی شدن زندگی، اظهار کرد: این موضوع سبب کم تحرکی و افزایش چاقی و مشکلات جسمانی و دیابت و بروز بیماری‌های مختلف در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در زمینه توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی، ادامه داد: یکی از رسالت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، توجه و توسعه ورزش همگانی در محلات شهر است.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به کم هزینه بودن ورزش‌های همگانی، اضافه کرد: ۶۴ رشته ورزشی تحت عنوان ورزش همگانی وجود دارند.

وی در ادامه بر ضرورت احیای بازی‌های بومی و محلی تأکید کرد و گفت: توجه به این بازی‌ها و احیای آنها زمینه ایجاد نشاط و تحرک را در میان شهروندان فراهم می‌کند.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه گسترش بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه سبب کم تحرکی در میان کودکان و نوجوانان شده است، تصریح کرد: در محلات رشت استعدادهای ورزشی خوبی نهفته است که باید به آن توجه شود.

استفاده از ظرفیت پارک‌ها برای توسعه ورزش همگانی

وی با اشاره به وجود ۳۰ پارک در سطح رشت، اضافه کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به همراه هیئت ورزش‌های همگانی باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش همگانی در محلات این شهر استفاده کند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه باید در کنار شناسایی استعدادهای نهفته ورزشی در محلات رشت، نیاز سنجی نیز انجام شود، افزود: باید در محله بر اساس نیاز و استعداد آن رشته‌های ورزشی را توسعه داد.

وی در ادامه با سابقه ورزش در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه رشت در بسیاری رشته‌های ورزشی از قطب‌های کشور محسوب می‌شد، گفت: در حال حاضر سهم استان گیلان در تیم‌های ملی اعم از فوتبال و کشتی شرایط مطلوبی نداریم و بسیاری از بازی‌ها و ورزش‌های بومی محلی در رشت نیز به فراموشی سپرده شده است.

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت باید در زمان نصب ست‌های ورزشی در پارک‌های این شهر از نظرات کارشناسان ورزش همگانی استفاده کند، بیان کرد: این امکانات ورزشی باید به صورت یکسان و عادلانه در همه مناطق پخش شود.