به گزارش صفیر گیلان؛جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن به ریاست  قاسم نژاد فرماندار شهرستان و با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت، فاضل نیا سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا در دفتر ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن برگزار شد. محمود قاسم نژاد […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن به ریاست  قاسم نژاد فرماندار شهرستان و با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت، فاضل نیا سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا در دفتر ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن برگزار شد.
محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و لزوم پیگیری وضعیت گرمایش مدارس و آموزشگاه های سطح شهرستان، خواستار توجه به وضعیت دمای مدارس و ایمنی مربوط به استفاده از وسائل گرمایشی و گازسوز شد.

image_2018_12_2-2_8_3_412_ovT
وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن موعد امتحانات ترم اول واحدهای آموزشی، از مدیران و مسئولان آموزشی خواست تا نسبت به اتمام بموقع سرفصل های آموزشی و عقب نماندن دانش آموزان از برنامه های مصوب، اطمینان لازم را حاصل نمایند.
به جهت اهمیت امر آموزش و لزوم استمرار ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان، فرماندار خواستار این شد که هر یک از مدیران شهرستان در صورت امکان همکاری با آموزش و پرورش، اقدام کنند و نسبت به کاهش موانع پیش روی ادامه فعالیت مدارس کوشا باشند.
قاسم نژاد همچنین با تأکید بر لزوم بلااستفاده نماندن آموزشگاه های آموزشی به ویژه در ماسوله، خواستار بهره برداری مناسب و مقرون به صرفه از ظرفیت های تأسیساتی آموزشی در شهر ماسوله شد.

وی همچنین تأکید کرد مسائلی نظیر آموزشگاه امام جعفر صادق ماسوله باید پیگیری شود و خواستار این شد که وضعیت این مدرسه پس از استعلام از اداره کل آموزش و پرورش استان و اعلام نتیجه به فرمانداری، مشخص شود.
همچنین با توجه به درخواست شهرداری فومن درخصوص تعریض کوچه مولوی جنب مدرسه پیشنهاد شد از سوی شهرداری کمک هایی به مدارس شهرستان صورت گیرد و اداره آموزش و پرورش نیز نسبت به عقب نشینی اقدام کند.
فرماندار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به لزوم توجه به مطالبه مردم برای بهبود وضعیت آسفالت محدوده مجتمع آموزشی شهید افتخاری اشاره کرد.

مشکلات و موانع حقوقی مدارس شهرستان رفع شود
در ادامه حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت، ضمن اشاره به اهمیت و اولویت پرورش بر آموزش و ارجحیت پرورش بر امر تعلیم در شرایط پرمخاطره امروز که دشمنان اعتقادات ما را هدف گرفته اند، خواستار هشیاری جامعه و مسئولین آموزشی در زمینه اولویت امر پرورش و تربیتی شد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش حقوق شهروندی توسط آموزش و پرورش، خواستار به کارگیری ظرفیت های بخش خصوصی و خیرین به منظور رفع مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان شد.

افتخاری با تشکر از فرماندار شهرستان به دلیل توجه به مسائل آموزش و پرورش در کمیته برنامه ریزی شهرستان، افزود: پیگیری مصوبات گذشته این شورا حائز اهمیت است و انجام می شود و مشکلات مدارسی که موانع حقوقی دارند باید رفع شود.
وی با اشاره به پیگیری برای دیوارکشی ۱۹ باب مدرسه در شهرستان فومن، از کسب موافقت های لازم از وزیر آموزش و پرورش برای انجام این امر خبر داد.