به گزارش صفیر گیلان،محمد ابراهیمیان در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها،اظهار کرد:این جشنواره از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار خواهد شد. وی از برگزاری جشنواره مذکور همزمان با دهه کرامت خبر داد و تصریح کرد:اشاعه و […]

 

به گزارش صفیر گیلان،محمد ابراهیمیان در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها،اظهار کرد:این جشنواره از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره مذکور همزمان با دهه کرامت خبر داد و تصریح کرد:اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع)به ویژه حضرت امام رضا(ع)و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردنگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع)و کمک به انتشار گسترده تر آن از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،سبک زندگی رضوی،فرهنگ رضوی،سیره سیاسی و اجتماعی رضوی،جلوه های رضوی و اقتصاد مقاومتی را پنج محور موضوعی جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها دانست و گفت:بخش اصلی جشنواره شامل مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، آثار رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی می شود لذا شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس» و «مقاله» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مسئول فرهنگی،با بیان اینکه فعالان عرصه رادیو و تلویزیون می توانند آثار تولیدی خود را در دو رشته «خبر» و «گزارش خبری» ارسال کنند،ادامه داد:همچنین شاعران می توانند اشعار خود را با موضوع فرهنگ رضوی که در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کشور منتشر شده است را به دبیرخانه برسانند.

ابراهیمیان، گرافیک رضوی در رسانه ها را بخش ویژه جشنواره دانست و عنوان کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود در سه رشته «تصویرسازی»، «صفحه آرایی نشریه و طراحی جلد» و «آرم و نشان» که در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری منتشر شده را به دبیرخانه ارسال کنند. البته محتوا و مضمون آثار باید از سیره و معارف امام رضا(ع) و آموزه های رضوی، اهل  بیت(ع) و قرآن الهام گرفته باشد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را ۱۷ خرداد ۹۷ و زمان برگزاری اختتامیه را ۲۷ تیر سال جاری دانست و اضافه کرد: فراخوان جشنواره برای یک هزار و ۱۰۰ نشریه ارسال شده و تاکنون ۴۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده  است.

معاون ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه مراکز فرهنگی از جمله حوزه علمیه، دانشگاه، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش نیز می توانند نسبت به ارسال آثار اقدام کنند، یادآور شد: امسال داوری آثار در تهران انجام می شود و تنها بخش «شعر رضوی» به استان گیلان سپرده شده است.

به گزارش ایسنا، اطلاع رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی «gilan.shamstoos.ir» و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق «portal.shamstoos.ir» انجام می شود.