مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در نشست توجیهی عفاف و حجاب گفت: تاریخچه اصناف مبین انقلابی بودن این نهاد مردمی است.

مدیر کل صمت گیلان:
اصناف گیلان، موافق بی بندو باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در نشست توجیهی عفاف و حجاب گفت: تاریخچه اصناف مبین انقلابی بودن این نهاد مردمی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری در نشستی که با حضور روسای اتاق سراسر استان و مدیران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و برخی از اتحادیه‌های صنفی و همچنین اداره اماکن، معاون اجتماعی سپاه قدس استان و بسیج اصناف و رییس اتاق بازرگانی گیلان در سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد گفت: اصناف همواره در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و قطعاً سرانجام دسیسه دشمن در حوزه عفاف و حجاب با پایمردی بازاریان به مثابه عملیات وعده صادق خواهد شد.

وی مقوله امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف کلیه کسب و کارها و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: نوع فعالیت روسای اصناف و مدیران اتحادیه‌ها در مقوله عفاف و حجاب رصد خواهد شد و بدون اغماض اعمال منفعلانه متصدیان صنفی در این مقوله با اعمال ماده ۲۷ و ۱۷ قانون نظام صنفی مواجه خواهد شد.

دکتر پورحیدری ضمن تحسین روحیه انقلابی اصناف گیلان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: خواسته ما به عنوان نهاد ناظر سازمان‌های صنفی این است که با اعتقاد و دغدغه‌مندی مسئله عفاف و حجاب مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان با بیان اینکه اصناف سراسر استان موافق بی‌بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند تصریح کرد: ۱۴۰ هزار فعال عرصه صنفی ملزم و مکلف به اجرای دقیق قانون در مقوله عفاف و حجاب هستند و قطعاً این نهاد برخاسته از مردم مقید به این فریضه الهی می‌باشد.