رئیس مجمع عالی بسیجیان استان گیلان با بیان اینکه ۲ هزار نفر از نخبگان استان در این مجمع عضویت دارند، تصریح کرد: ایجاد پیوستگی بین شبکه نخبگانی استان هدف مجمع بسیجیان است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ پیش از ظهر چهارشنبه در نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان با حضور مسئولان در سالن انتظام رشت برگزار شد.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به در پیش بودن سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی نشان داد می‌توان به گونه‌ای خدایی کار کرد که در نبود ما نیز اثر کارهای انسان باقی بماند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امام خمینی نظام مستقر بر جهان را به هم ریخت و نظامی بر پایه عدالت و بر اساس شریعت اسلام بنا کرد، افزود: امام می‌دانست نظام حاکم دنیا برای مقابله با انقلاب اسلامی تمام توان خود را به کار می‌گیرند و کاری نبود که دشمنان علیه جمهوری اسلامی انجام ندهند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور بیان کرد: در این مدت تمام جهان شامل اتحادیه اروپا، سازمان ملل، حقوق بشر و … علیه ما فعالیت کردند و تمام نفوذی‌ها و شبکه‌های آنها وارد میدان شدند.

اعتماد به مردم راه تمدن سازی اسلامی است

سردار عبدالله پور با بیان اینکه جمهوری اسلامی چنان در منطقه و داخل قدرتمند است که کسی توان مقابله با آن را ندارد، ادامه داد: تمام این سال‌ها در محاصره و تحریم هستیم و هر روز علیه ما توطئه می‌کنند اما راز این موفقیت و ایستادگی به گفته امام خمینی این است که خدا ملت ایران را برگزید و ایرانیان از ملت رسول الله نیز بالاتر است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مردم دوران دفاع مقدس را از نظر مالی و پشتیبانی انسانی مدیریت کردند، بیان کرد: فرماندهان جوان دوران دفاع مقدس بدون آموزش مقابل دنیا ایستادند و این قدرت در ملت نیز وجود دارد.

وی خطاب به مسئولان گفت: راه تمدن سازی اسلامی اعتماد به مردم است زیرا ساختارهای اداری کشور مشکلات را حل نمی‌کند و پاسخگوی نیازها در عرصه‌های مختلف نیست.

سردار عبدالله پور با انتقاد از عملکرد احزاب سیاسی تصریح کرد: این احزاب جز دو پاره کردن مردم کاری نمی‌کنند و صرفاً به دنبال کسب قدرت هستند و ساختارهای غلط کشور باید اصلاح شود.

وی به ساختارهای فرهنگی که توسط جوانان اداره می‌شود اشاره و عنوان کرد: پشتیبانی جمعیت میلیونی اربعین با گروه‌های فرهنگی است و اینکه در برابر هجمه‌های دشمن باز هم جوانان ما به سمت اهل بیت گرایش دارند نتیجه کار فرهنگی جوانان است.

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: مسئولان باید برای حل هر مشکلی به مردم مراجعه کنند و بزرگترین تشکیلات مردمی روی کره زمین نیز بسیج است.

وی با اشاره به اینکه نظم جهانی به هم خورده و باید تلاش کنیم نیازهای خود را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برطرف کنیم، گفت: مافیای بسیار پیچیده‌ای پشت نهاده‌های دامی است که اجازه ساماندهی این بخش را نمی‌دهد اما تمام تلاش خود را برای مقابله با آنها به کار می‌گیریم.

وابستگی کشورهای جهان سوم به امریکا با وابستگی طیور به ذرت و سویا

 آیت‌الله رسول فلاحتی  در نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان در سالن انتظام رشت با بیان اینکه آیندگان به جامعه ایرانی و تفکر بسیجی ملت درود می‌فرستند، اظهار کرد: ملتی که ایده و اراده دارد جایگاه بلندی در میان سایر ملل دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه آمریکا با همراهی اروپا در طول نیم قرن اخیر برای حوزه نهاده‌ها نیرنگ به کار برده است، افزود: طیور را وابسته به سویا و ذرت کرد و خود به تولیدکننده آن تبدیل شد و اکنون تمام کشورهای جهان سوم به آن وابسته هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا سوخت را از عراق و سوریه غارت و ذخیره کرد و اکنون به اروپا و سایر کشورها می‌فروشد، بیان کرد: آمریکا در دوره غفلت سران کشورهای اسلامی در عرصه‌های مختلف کشورها را به خود وابسته کرد و اکنون برای رهایی از آن باید هزینه سختی را بپردازند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه خیانت و ظلم و جنایت پهلوی‌ها در ایران بی سابقه است، تصریح کرد: پهلوی‌ها ۵۷ سال خیانتی کردند که در هیچ دوره‌ای از تاریخ کشور سابقه نداشت و در تضییع آئین و بوم و جغرافیا کوتاهی نکردند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی افزود: پیشرفت‌های زیادی داشتیم اما راه بسیاری نیز در پیش است و دشمنان نیز نسبت به مسلمانان از توطئه و نیرنگ کوتاهی نمی‌کنند تا از رسیدن به هدف باز بمانیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به مسئولان بیان کرد: طرح‌های جوانان استان را اجرایی کنید تا انقلابی بزرگ در صنعت برق، جذب توریست و دانه‌های طیور ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای تمامی کارها باید پیوست فرهنگی لحاظ شود، گفت: نبود پیوست‌های فرهنگی آسیب‌های زیادی در اجرای طرح‌ها ایجاد می‌کند و یکی از نمونه‌های آن در بحث مسکن سازی نمود داشت.

ایجاد پیوستگی بین شبکه نخبگانی،هدف مجمع بسیجیان گیلان

رمضانعلی طالبی پیش از ظهر امروز در نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان در سالن انتظام رشت با اشاره به فعالیت ۱۳۰ گروه و کارگروه تخصصی بسیج در استان گیلان بیان کرد: هر کدام از این گروه‌ها و کارگروه‌ها توسط متخصصین همان عرصه اداره می‌شود.

رئیس مجمع عالی بسیجیان استان گیلان با بیان اینکه ۲ هزار نفر از نخبگان استان در این مجمع عضویت دارند، تصریح کرد: ایجاد پیوستگی بین شبکه نخبگانی استان هدف مجمع بسیجیان است.

وی با اشاره به اینکه مجمع بسیجیان گیلان تاکنون هزار و ۲۰۰ مسئله استان را احصا کرده است، بیان کرد: حدود ۲۳۰ مسئله در دستور کار مجمع است.

طالبی با بیان اینکه بسیج بسیاری از معادلات دشمن را به هم می‌ریزد و ظرفیت معنوی بسیج بیش از این است، عنوان کرد: بسیج اندیشه و تفکری است که می‌تواند جریان انقلابی را به جای جریان تقی زاده‌ها در دل سازمان‌های تشکیلاتی نظام نفوذ دهد.

رئیس مجمع عالی بسیجیان استان گیلان با اشاره به اینکه بسیج قدرت تفکر نوآورانه و حل خلاقانه مسائل را دارد، افزود: بسیج قدرت امید دهندگی، پیش برندگی و تسریع بخشی به امور را دارد.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری