اباذری دبیر شورای هماهنگی استان در این نشست با تأکید بر برگزاری منظم جلسات شورای همانگی مبارزه با موادمخدر شهرستانها گفت:درمان معتادین متجاهر در سطح استان در حال اجراست و این طرح ضمن پاکسازی چهره شهرها، امنیت اجتماعی را نیز در سطح استان ارتقاء خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از خمام؛ اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان خمام با حضور اعضاء و دبیر شورای هماهنگی استان و به ریاست جوشن فرماندار خمام برگزار شد.

اباذری دبیر شورای هماهنگی استان در این نشست با تأکید بر برگزاری منظم جلسات شورای همانگی مبارزه با موادمخدر شهرستانها گفت: اعتیاد و آسیب های اجتماعی ناشی از آن موضوعات جدی و خطرناکی هستند که ممکن است گریبان هر خانواده ای را بگیرد و می بایست همه مسئولین استانی و شهرستانی حساسیت و جدیت بالایی در این زمینه داشته باشند.

وی برگزاری منظم جلسات را فرصت مناسب در جهت طرح مشکلات و موانع احتمالی در اجرای برنامه های مبارزه با موادمخدر دانست و افزود: حوزه های مختلف مبارزه اعم از مقابله با عرضه، درمان و حمایت های اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری و …  طبیعتاً با چالش های مختلفی روبروست که طرح آنها در جلسه شورای شهرستان به ریاست فرماندار بعنوان عالی ترین مقام اجرایی آن منطقه می تواند در رفع سریعتر آنها نقش بسزایی داشته باشد.

اباذری به ضرورت مشارکت و همکاری شهرداری ها در امر تجهیز مرکز ماده ۱۶ استان نیز اشاره کرد و افزود: از آنجائیکه مرکز ماده ۱۶ جدید استان با ظرفیت متناسب با نیاز استان در حال تجهیز و راه اندازی است می بایست کلیه شهرداری های استان نیز نقش خود را در تأمین بخشی از هزینه های آن ایفا کنند چرا که جمع آوری نگهداری و

درمان معتادین متجاهر در سطح استان در حال اجراست و این طرح ضمن پاکسازی چهره شهرها، امنیت اجتماعی را نیز در سطح استان ارتقاء خواهد داد.

در این نشست جوشن فرماندار این شهرستان نیز اعتیاد را یکی از مهمترین معضلات اجتماعی کشور دانست و ضمن اعلام آمادگی جهت اجرای دقیق دستورالعمل ها، برگزاری منظم جلسات شورا و اجرای برنامه های ابلاغی ستاد مبارزه با موادمخدر، ابراز امیدواری کرد با همدلی و همکاری دستگاه های عضو، شورای هماهنگی شهرستان خمام  عملکرد خوبی را در سال جاری داشته باشد..

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری