حیدری آزاد بیان اینکه پدیده مواد مخدر ازجمله بزرگ‌ترین بحران‌های فراگیر در جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها توان آسیب‌پذیری فروانی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه دارد،

اختصاصی/صفیر گیلان؛اختتامیه نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی به‌صورت ویدئوکنفرانسی همزمان با  سرتاسر کشور  در رشت برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان امروز (سه شنبه ۱۷ فروردین)در این مراسم اختتامیه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پدیده مواد مخدر ازجمله بزرگ‌ترین بحران‌های فراگیر در جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها توان آسیب‌پذیری فروانی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه دارد، به این دلیل از پدیده مواد مخدر به‌عنوان بزرگ‌ترین بحران‌های فراگیر جهان یاد می‌شود.

اسماعیل حیدری آزاد با اشاره به راهکارهای مبارزه با مواد مخدر در کشور و گیلان، گفت: کاهش عرضه و تقاضا دو استراتژی مهم در راستای مبارزه با مواد مخدر  و روانگردان ها بوده و این مهم در گیلان در حال انجام است.

وی با اذعان به اینکه باید در خصوص آسیب‌های مواد مخدر در استان فرهنگ‌سازی اندیشیده شود، گفت: باید از طریق آگاهی و فرهنگ‌سازی، میزان مشارکت را در جامعه افزایش داده و در عرصه پیشگیری مواد مخدر در استان اقدامات لازم را انجام دهیم زیرا از طریق ریشه مواد مخدر به حداقل می‌رسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به نقش مؤثر پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان گیلان تصریح کرد: باید با برگزاری برنامه‌های آموزشی و دوره‌های مختلف خانواده‌ها را از خطرات مصرف مواد مخدر آشنا کنیم زیرا در این صورت می‌توان آسیب‌های این مواد خانمان‌سوز را در جامعه کاهش دهیم.

حیدری آزاد یکی از اهداف برگزاری جشنواره یاریگران زندگی را ایجاد موج اجتماعی در میان فعالان رسانه ای در مبارزه همه جانبه در خصوص مواد مخدر دانست و گفت: بسترسازی همگانی در فضای مجازی، جلب مشارکت‌های مردمی، ایجاد موج اجتماعی در میان فعالان رسانه‌ای در مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر ازجمله مهم‌ترین اهداف نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی می‌باشد.

وی با تأکید بر لزوم تبیین مفهوم یاریگری در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: مشارکت هنرمندان و استفاده از ایده‌های خلاقانه آنان در تبیین مفهوم یاریگری در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در نوع خود حاکی از اعتماد اصحاب رسانه به سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، از ارسال بیش از ۲۵ آثار از گیلان به جشنواره ملی یاریگران زندگی خبر داد و افزود: بیش از ۱۰ هزار اثر از ۲۰۰ شهرستان کشور به این جشنواره ارسال و توسط هیئت اجرایی و اعضای کمیته اجرایی جشنواره در ۳۴ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانی بررسی و رتبه‌بندی شد.

وی افزود:از ۱۰ هزار اثر ارسالی ۵۰۰ اثر با موضوعات یلم مستند،پویا نمایی،تیزر،عکس،پوستر  و شعارهای پیشگیرانه،توسط هیئتی متشکل از متخصصین . مشاهیر فن داوری  و ۳۱زاثر برای دریات جوایز  به عنوان برتر و برگزیده شد.

 

به گزارش فارس، المیرا فرهمند در بخش پویانمای و نیکان نیک‌‌بین در بخش موشن‌گرافیک از استان گیلان حائز رتبه‌های برتر کشور در نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی شدند.