صفیرگیلان:محسنی نماینده عالی دولت در این جلسه با بیان این که علاقه مند به بهره گیری از آراء و نظرات اعضای شورای شهر است، بر لزوم احترام به نظرات کارشناسی در تصمیم گیری ها در حوزه های تخصصی تاکید کرد. وی با بیان این که اعضای شورای شهر پل ارتباطی بین شهروندان و مسئولین اجرایی […]

صفیرگیلان:محسنی نماینده عالی دولت در این جلسه با بیان این که علاقه مند به بهره گیری از آراء و نظرات اعضای شورای شهر است، بر لزوم احترام به نظرات کارشناسی در تصمیم گیری ها در حوزه های تخصصی تاکید کرد.
وی با بیان این که اعضای شورای شهر پل ارتباطی بین شهروندان و مسئولین اجرایی هستند، خواستار این شد که در کنار تعهد به شهروندان، ابعاد و مسائل گستره تر و فراتر از منافع شهر را مد نظر قرار دهند‌.
محسنی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت فراهم کردن بهترین سطح خدمات به مردم و گردشگران در فومن، بر لزوم برنامه ریزی کارشناسانه جهت بهره گیری از ظرفیت و فضای موجود شهری در فومن تاکید کرد.
فرماندار شهرستان با اشاره به قابل اصلاح بودن طرح جدول گذاری در خیابان امام، افزود: از نظرات اصلاحی کارشناسانه درخصوص اجرای این طرح تا زمان آماده شدن زیرساخت اصلی آن استقبال می شود.
وی با بیان این که همکاری شورای شهر و پلیس راهنمایی و رانندگی در تقویت نظم و انضباط در ترددهای شهری حائز اهمیت است، خواستار همکاری دستگاه های مسئول و ارائه پیشنهادات و اصلاحات لازم شد و افزود: اگرچه هر گونه تغییری موجب مقاومت هایی می شود، اما اگر این تغییر بر اساس تصمیمات کارشناسانه باشد، موجب تقویت و انسجام نظم شهری می شود.
محسنی با اشاره به گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی در این باره که در چهار ماهه اول سال جاری در خیابان امام به ویژه محدوده چهارراه معلم تعداد ۳۰ مورد تصادف و ۲۰ مورد نزاع و درگیری رخ داده که در نتیجه جدول گذاری و جدا کردن مسیر تردد در محدوده چهارراه معلم به صفر رسیده، خواستار بهره گیری از هر گونه پیشنهاد و اصلاحات کارشناسانه شد.
تصمیم گرفته شد که پلیس راهنمایی و رانندگی ظرف مدت ۲۴ ساعت درخصوص تعیین پنج نقطه نصب دوربین های ترافیکی در سطح شهر بر اساس اولویت و با محوریت میدان معلم اقدام نماید، سپس شورای شهر ظرف مدت یک ماه نسبت به صدور مجوز تامین اعتبار جهت خرید دوربین ها، تجهیزات لازم و نصب دوربین ها به منظور پوشش میدان معلم اقدام نماید، در ادامه، پس از نصب دوربین ها شهرداری فومن پس از تامین اعتبار توسط شورای شهر فومن، نسبت به عقد قرارداد با شرکت پیمانکار نصب دوربین اقدام نماید تا پس از راه اندازی دوربین ها، شهرداری نسبت به برداشتن جداکننده های وسط خیابان امام خمینی اقدام کند و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به نصب تابلوهای راهنما کند.
در پایان، شورای شهر فومن متعهد شد به منظور ایجاد زیرساخت شهری، هزینه تهیه و نصب و راه اندازی دوربین های مدیریت ترافیکی اقدام کند و در ادامه، پس از راه اندازی و بهره برداری دوربین ها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری نسبت به برداشتن جداکننده های بتنی نیمه کاره در خیابان امام اقدام خواهد کرد.