همزمان با هفته دولت حسینیه و سرداب مطهر امام زاده ابراهیم (س) شهرستان شفت افتتاح شد

به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام «ستار علیزاده» در حاشیه افتتاح حسینیه و سرداب آستان امام زاده ابراهیم شفت(س)  در جمع برنگاران گفت: حسینیه و سرداب مطهر امام زاده ابراهیم (س) با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال توسط اداره اوقاف و امور خیریه گیلان مرمت و بازسازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: کفشداری حرم مطهر امامزاده ابراهیم (س) نیز مرمت شده و آیینه کاری حسینیه این آستان مقدس هم تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از هزینه ساخت حسینیه، سردار و کفشداری حرم مطهر امامزاده ابراهیم توسط مردم و خیرین و مابقی از نذورات بقعه و اعتبارات سازمانی تامین شده است.

علیزاده همچنین با گرامیداشت هفته دولت از همراهی مهندس چراغی، فرماندار شفت در تکمیل پروژه ساخت حسینیه و سرداب امام زاده ابراهیم(س) قدردانی و اظهار کرد: این آستان مقدس از قطب های گردشگری مذهبی استان گیلان است.

وی به اشاره به پیشرفت مطلوب مقاوم سازی بنای امامزاده ابراهیم شفت گفت: یک تیم متخصص و فنی وظیفه مقاومت سازی و تحکیم سازه امام زاده ابراهیم(س) را بر عهده دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و آشنایی مردم با معارف اسلامی را از مصادیق ادامه دادن راه امام زادگان برشمرد و گفت: مقدمه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ساخت بنای آستان امامزادگان طبق موازین اصیل اسلامی است.

در ابتدای مراسم آیین غبارروبی ضریح مطهر امام زاده ابراهیم (س) با حضور مدیرکل اوقاف گیلان و فرماندار شفت و جمعی از مسئولان و مردم محلی برگزار شد.