به گزارش صفیر گیلان؛ رضا اردکانیان امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی روستاهای آستانه اشرفیه گفت: مردم ما تعلق خاطر ارزشمندی به آب و خاک کشور دارند و این سرمایه بزرگی است.   وی افزود: هدایتهای مقام معظم رهبری در عبور از مشکلات چراغ راه مردم و مسولین بوده است و این […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛ رضا اردکانیان امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی روستاهای آستانه اشرفیه گفت: مردم ما تعلق خاطر ارزشمندی به آب و خاک کشور دارند و این سرمایه بزرگی است.
 
وی افزود: هدایتهای مقام معظم رهبری در عبور از مشکلات چراغ راه مردم و مسولین بوده است و این هم از نعمات بزرگ نظام و انقلاب است.
 
اردکانیان با بیان اینکه همچنان مردم با صبوری کمک خواهند کرد از تنگناها عبور کنیم و برای فرزندانمان آینده روشنی رقم بزنیم، خاطرنشان کرد: مشکلات مردم گیلان را امروز شنیدیم و پیگیر حل مشکلات با تلاشی مضاعف خواهیم بود.
برخورداری بیش از ۸۰درصد روستاییان کشور از آب سالم تا سال ۱۴۰۰
 
وی ادامه داد: هدف همه ما ارتقای سطح رضایتمندی مردم است.
 
وزیر نیرو تصریح کرد: اعتماد عمومی سرمایه اصلی کشور است و گیلان هم از استانهایی است که در رفع گلوگاهها از دولت خوب پشتیبانی می کند.
 
اردکانیان تصریح کرد: عده ای از روستاییان امروز از آب شرب مناسب برخوردار می شوند، لحظه ای فرصت را برای رفاه مردم از دست نخواهیم داد.
 
وی خاطرنشان کرد: من حامل سلام گرم ریاست جمهوری به مردم گیلان هستم.
 
اردکانیان با اشاره به اینکه برخورداری روستاییان از ابتدای کار دولت دوزادهم به بیش از ۵میلیون نفر رسیده است، افزود: ۷۲درصد جمعیت روستایی از آب سالم برخوردارند و تا پایان دولت دوازدهم باید بیش از ۸۰ درصد برسد.
 
وزیر نیرو گفت: طرح های مختلفی در استانهای کشور در حال انجام است. امروز توفیقی نصیب ما شد که در خدمت مردم روستای پایین رودپشت آستانه اشرفیه باشیم.


استاندار گیلان نیز در سخنانی گفت: این استان جزء استانهای پر بارش کشور است اما از لحاظ دسترسی و توزیع آب شرب با مشکل مواجه ایم.
مصطفی سالاری افزود: آبرسانی به ۱۲ روستای شهرستان آستانه اشرفیه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نوید دهنده این اتفاق خوب و مبارک در دیگر نقاط کشور است.

بهره مندی ۳۳ طرح آبرسانی روستایی با هزینه ای بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در گیلان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز در این مراسم گفت: آبرسانی به این روستاها در قالب قرارداد BOT و با سرمایه گذاری ۷۴ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شد.


محبعلی رنج ور افزود: امروز با بهره برداری از این طرح جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۹۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی، حجم عملیاتی این طرح را شامل لوله گذاری بطول ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: منبع تامین آب شرب این ۱۲ روستا ۳ حلقه چاه فلمن است.
وی تصریح کرد: با آبرسانی به این روستاها ۹.۵۹ درصد به شاخص بهره مندی شهرستان آستانه اشرفیه از آب شرب افزوده شد.
رنج ور، همچنین با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دولت ۳۳ طرح آبرسانی روستایی با هزینه ای بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در گیلان به بهره برداری می رسد، گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر در ۷۱ روستای استان از این طرح ها بهره مند می شوند.