اختصاصی صفیر گیلان؛/بهرمندی ااز ۱۸۶ پروژه  در دهه فجر در رشت/به جلسات فانتزی علاقمند نیستم/تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم/دهه فجر بهترین فرصت برای اطلاع رسانی از خدمات دولت است. سیروس شفقی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن دهه  فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ایران حاصل رشادتها و دلاوریهای شهدا […]

اختصاصی صفیر گیلان؛/بهرمندی ااز ۱۸۶ پروژه  در دهه فجر در رشت/به جلسات فانتزی علاقمند نیستم/تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم/دهه فجر بهترین فرصت برای اطلاع رسانی از خدمات دولت است.

سیروس شفقی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن دهه  فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ایران حاصل رشادتها و دلاوریهای شهدا و امام شهداست.photo_2017-01-30_10-48-22

وی با اشاره به اینکه امروز توفیق شد تا در خدمت شما به این مناسبت مهم باشم گفت:شما چشم و گوش مردم و مسئولان و بهترین همکاران ما در نشان دادن نقصها و کم کاریها هستید.

شفقی جاودانگی انقلاب را به حضور پر شور مردمی  دید و گفت: نظام انقلاب ما با  افکار آزادی خواهانه خودغوغا به پا و پشت استکبار را لرزاند.

فرماندار رشت دهه فجر را بهترین فرصت اطلاع رسانی از خدمات دولت خواند و گفت:این اطلاع رسانی تبلیغ نظام است.

ایشان همچنین شرایط امروز کشور را با حرکتهای کارشناسانه با چشم انداز خوبی دید و تاکید کرد؛یقین بداریم تا رسیدن به نقطه مطلوب  هنوز فاصله داریم.

شفقی به خدمات دولت روحانی در عرصه هایی چون بهداشت و درمان،ثبات بازار،رشد اقتصادی ،برجام گاز رسانی و….اشاره و افزود:امروز ما کمتر شاهد حضور اقشار ضعیف در فرمانداریها هستیم که این نشانه خدمات دولتبه اقشار ضعیف جامعه است.

وی از افتتاح ۱۸۶ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در رشت خبر داد و افزود: تعداد ۱۵۴پروژه مربوط به بخش دولتی با ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار است.

فرماندار رشت با بیان اینکه تعداد ۳۱ پروژه بخش‌خصوصی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در رشت افتتاح می‌شود، تصریح کرد: پروژه‌های مذکور با یک‌هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شفقی به پنج پروژه شاخص افتتاحی در دهه فجر در رشت اشاره کرد و گفت:برای  تعداد دو هزار و ۸۶۱ نفر با افتتاح پروژه‌های مذکور اشتغال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: کشتارگاه صنعتی طیور مروارید، بیمارستان پارس، شرکت ساخت ورق‌های پوشش، آریا پویا، شرکت صنعت آلومینیوم گیلان و شرکت پروفیل و پنجره دیلمان از پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر امسال در رشت است.

فرماندار رشت با اشاره به افزایش ۶۴۵ درصدی اعتبارات پروژه‌های افتتاحی امسال نسبت به سال ۹۴ در این شهرستان، بیان کرد: امسال در بخش دولتی با افزایش ۲۱۲ درصدی اعتبارات مواجه هستیم ضمن اینکه ۸۷۷ درصد رشد در بخش‌خصوصی داریم.

شفقی اعتبارات فصل صنعت و معدن را یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد:  در عرصه بهداشت ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی، اعتبارات خدمات شهری رشت را ۱۰۴ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: امسال ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بخش گردشگری اختصاص داده شده ضمن اینکه ۶ میلیارد و ۶۴۱ میلیون تومان اعتبارات فصل حمایتی است.

فرماندار رشت در این نشست صمیمی  با اشاره به اینکه یک مدیر باید پاسخ گو باشد در پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران گفت: من از حضور در کنار شما خسته نمی شوم و تلاش می کنم هر فصل با شما نشستی داشته باشم.

 وی در خصوص انتخابات پیش رو گفت: امیدوارم انتخابات ارامی را در رشت بسان انتخابات استارا رقم زنم.

 وی در خصوص اشتغال گفت:خداوند به افراد توان داده و این توان در هر فرد در شاخصه خاصی است و افراد باید از این توان استفاده کنند.

شفقی در مورد اعتبارات شهر رشت و بخشها گفت: امسال که من تازه رسیدم و اعتبارات پخش شده بود ولی در سال آینده تلاش می کنم اعتبارات را به بخشها هم برسانم.

 وی به برخی محورها از جمله محور خمام خشکبیجار که از محورهای خطرناک هست  اشاره و  تاکید کرد؛باید اعتبارات به آن سو سوق داده شود.

فرمانداررشت مهمترین حلقه مفقود شده شهر رشت را در مدیریت شهر  و جایگاه نظارتی رشت دید و اظهار کرد؛ من با کار گروهی که تشکیل دادم  و پیگیر هستم همین جایگاه است و باید کاری کرد تا عدالت برای شهروندان پر رنگ شود.

 فرماندار شفت با اشاره به اینکه من به جلسات فانتزی علاقه ندارم گفت: باید در بخش گردشگری و ورزش و فرصتهای حاشیه شهر بیشتر توجه کنیم تا در آینده خبر خوبی برای شهروندان داشته باشیم..