به گزارش صفیر گیلان؛علی فتح‌اللهی  پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۹بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری شهرستان ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۱۹۰ پروژه عام‌المنفعه با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در در بخش،عمرانی،ورزشی،فرهنگی و اشتغالزایی […]

به گزارش صفیر گیلان؛علی فتح‌اللهی  پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۹بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری شهرستان ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۱۹۰ پروژه عام‌المنفعه با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در در بخش،عمرانی،ورزشی،فرهنگی و اشتغالزایی در  این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

با افتتاح پروژه‌های اشتغالزایی برای ۱۴۲ نفر به صورت مستقیم و ۶۶ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

فتح الهی با بیان اینکه در بسیاری از اتفاقات در انقلاب اسلامی خداوند همیشه همراه ما بود گفت: همراه بودن با خداو ایمان راسخ جوانان انقلابی باعث شد تا ما بدون داشتن امکانات و جایگاه جهانی و … دشمن را به زانو دراوریم .

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه در رژیم شاهنشانهی سربازان آمریکایی هر گونه برخورد ناشایستی را می‌توانستند با بالاترین رده حکومتی کنند و کسی حق اعتراض نداشت، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، پاسداران کشورمان دریانوردان آمریکایی را به زانو در آوردند و عزت و سرافرازی کشورمان را به رخ ابرقدرت‌ها کشیدند.

image_2019_1_29-5_28_5_253_M7M

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه در همین شهرستان  در چهل سالگی انقلاب یک قیاس قبل و بعد انقلاب داشته باشد ،افزود: در چهل سال پیش این شهرستان از هیچ امکاناتی برخوردار نبود.

 فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه امروزتمام روستاها و سه شهر ما از نعمت گاز برخوردارند و در بحث برق تمام روستاها برخوردار و بیش از ۶۶ هزار مشترک داریم گفت:۹۹درصد خانوارهای شهری از آب شرب برخوردارند.

وی تصریح کرد: همچنین به ۱۵۰ روستای این شهرستان آبرسانی صورت گرفته و ۲۱ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی از آب شرب سالم بهره‌مندند.

فرماندار صومعه سرا به مقوله فرهنگی در این شهرستان اشاره و افزود: در گذشته این شهرستان فاقد هر گونه مراکز فرهنگی بود که امروز۱۲۵ واحد آموزشی و ۲ کتابخانه و نیز بزرگترین کتابخانه روستایی در سطح استان را در ضیابر  داریم.

وی افزود:خوشبختانه با افتخار می توانیم بگوییم که ۵ مرکز علمی با ۵ هزار دانشجو و مراکز بهداشتی و درمانی شامل شش مرکز درمانی- ۶۵ خانه بهداشت-سه مرکز اورژانس و یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابه داریم.

 فتح الهی در بخش ورزشی به ۱۷ سالن ورزشی موجود در شهرستان با ۴۲ زمین ورزشی اشاره و افزود: در دهه فجر امسال نیز یک سالن ورزشی با حضور مدیران استانی افتتاح می شود.

فرماندار صومعه سرا ضمن تقدیر از همراهی و همدلی رسانه ها در رساندن اطلاعات و اتفاقات گفت: رسانه می توانند به عنوان مهمترین رکن دموکراسی جامعه انچه را  که اتفاق افتاده به گوش مردم برساند.

رسانه ها رکن دموکراسی و بهترین ناظر فعالیت مسئولان هستند

وی مهمترین کار رسانه ها را فرهنگ سازی خواند و گفت: شما همراه ما و در انعکاس رویدادها و کار اجرایی نقش پر رنگ دارید.

وی خواستار شد تا رسانه ها با رعایت شانیت انسانها و با باور دینی در رونق بخشی و احیاء جامعه  در لایه لایه جامعه ورود و انعکاس دهنده باشند.

 فتح الهی ضمن تقدیر از نماینده شهرستان صومعه سرا جناب دلخوش گفت: گرفتن اعتبارات ملی توانمندی و تبلور خاص می خواهد  که جناب دلخوش با توان بالای ارتباطی بخش عمده مشکلات شهرستان را حل کردند.

ایشان تاکید کرد؛در ایام دهه فجر تمام مدیران ادارات باید با وسیله عمومی سر برنامه ها و پروژه ها حاضر شوند  و همراهی دستگاها  به گونه ای شود که خیر و برکات را برای مردم رقم زند.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری